اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ارگ آزادی صورت می‌پذیرد؛

حضور موزه تاریخ طبیعی همدان با 2 هزار نوع صدف

خبرگزاری فارس: مدیر موزه تاریخ طبیعی همدان از حضور موزه تاریخ طبیعی همدان با 2 هزار نوع صدف در ارگ آزادی خبر داد.

حضور موزه تاریخ طبیعی همدان با 2 هزار نوع صدف
محمدجعفر علیزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از همدان با اشاره به حضور موزه تاریخ طبیعی همدان در ارگ آزادی با 2 هزار نوع صدف، اظهار داشت: بیشترین حجم غرفه‌ها به موزه تاریخ طبیعی و غرفه مردم‌شناسی اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: در مجموع فضایی حدود 54 متر به غرفه تاریخ طبیعی و مردم‌شناسی اختصاص یافته است که در شش غرفه برگزار می‌شود.
مدیر موزه تاریخ طبیعی همدان بیان داشت: غرفه‌های مردم‌شناسی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان به صورت موزه مردم شناسی در آمده است به طوری که با طرحی که طراحی شد شکل نویی پیدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: در بخش موزه تاریخ طبیعی نیز تنها بخش دریایی حضور یافت و حجم وسیعی از صدف‌هایی که از تنوع بالایی برخوردار است در این نمایشگاه ارائه می‌شود.
علیزاده ابراز داشت: حدود 2 هزار نوع از صدف‌ها که در نوع خود بی‌نظیر است و در موزه تاریخ طبیعی همدان گردآوری شده است، در هفته فرهنگی در ارگ آزادی ارائه می‌شود که برای آماده‌سازی آن ویترین ویژه‌ای طراحی شده است.
وی با اشاره به نقش موزه‌ها در جذب گردشگر گفت: موزه‌ها سرمایه‌های فرهنگی غنی و ارزشمند نیاکان مردم ایران زمین هستند که باید با غنی‌سازی و ساماندهی هرچه بیشتر و همچنین معرفی آن‌ها به جهانیان زمینه مناسبی برای جذب گردشگر در یک شهر ایجاد کنند.
مدیر موزه تاریخ طبیعی همدان در پایان یادآور شد: موزه تاریخ طبیعی همدان مجموعه‌ای کم‌نظیر از انواع گونه‌های حیوانی، گیاهی و طبیعی اقلیم ایران و اقصی نقاط کره خاکی است که تماشای آن ذهن هر بیننده‌ای را به گذشته و حال اعماق آب‌ها و فراز خاک‌ها می‌کشاند.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول