اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو اتاق بازرگانی ایران پیشنهاد داد:

مسئولان مانند رهبری پای صحبت کارآفرینان بنشینند

خبرگزاری فارس: عضو اتاق بازرگانی ایران و نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مسئولان با الگو از رهبر معظم انقلاب پای صحبت کارآفرینان بنشینند.

مسئولان مانند رهبری پای صحبت کارآفرینان بنشینند
محمود اسلامیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه ما در مقایسه با دیگر اقتصادهای دنیا چیزی کم نداریم، اظهار داشت: با وجود این ظرفیت‌ها جای این پرسش مطرح است که چرا باید تورم کشور ما جزو سه تورم بزرگ دنیا باشد.
وی ادامه داد: چرا باید در خانه هر ایرانی بیکاری وجود داشته باشد و به تولید و صنعت کشور بی‌توجهی شود.
نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان و عضو اتاق بازرگانی ایران در ادامه گفت: همچنان جای این پرسش وجود دارد که چرا قوانینی که در راستای به گردش در آمدن چرخ اقتصاد کشور تدوین و به تصویب رسیده در کشور اجرایی نمی‌شود.
وی بیان داشت: اصل 44 قانون اساسی پس از سال‌ها و با نظر رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر اجرای آن آغاز شد اما روش غلط واریز از این جیب دولت به جیب دیگر آن اشتباه است و همچنان چرایی در مورد این‌گونه اجرا شدن این قانون برای بخش خصوصی وجود دارد.
اسلامیان تصریح کرد: چرا نباید روح اصل 44 در کشور اجرا شود و با وجود اینکه تمامی ظرفیت‌ها از نظر وجود کارآفرین در کشور مهیا است قانون رفع موانع تولید برای باز شدن راه خصوصی اجرایی نمی‌شود.
وی به تورم حدود 20درصدی کشور اشاره کرد و افزود: خروجی تمام تصمیمات اشتباه این شرایط است و این‌ مواردی بوده که مسئولان باید در قبال آن پاسخ‌گو باشند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان تصریح کرد: پس از اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت متعهد شده بود به منظور کمک به بخش تولید 30درصد از درآمد ناشی از آزادسازی نرخ حامل‌های انرژی را به بخش تولید اختصاص دهد، اما تاکنون ریالی به بخش تولید در این مورد پرداخت نشده است.
وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس با بیان اینکه از یک هزار و 400 واحد تولیدی در استان اصفهان، یکصد واحد به صورت تصادفی مورد ارزیابی ما قرار گرفتند که پس از بررسی مشخص شد میانگین هزینه‌ها 25درصد و فروش 11درصد افزایش یافته است، گفت: تنها دلیلی که سبب این افزایش فروش در واحدها عنوان شده بود، افزایش فشار سازمان تعزیرات به تولیدکنندگان بوده است.
اسلامیان ادامه داد: در سال گذشته در بخش صنعت 11درصد تعدیل نیروی انسانی صورت گرفت.
وی همچنین در ادامه تشریح دیگر مشکلات بخش صنعت و به ویژه بخش خصوصی افزود: بانک مرکزی اعلام کرده بود بدهی واحدهای تولیدی به بانک‌ها به پنج سال تقسیط شود که تاکنون با وجود ابلاغ یک ‌ماهه این دستور به بانک‌ها، آنها زیر بار اجرای این دستورالعمل نمی‌روند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان اضافه کرد: همان‌گونه که در ماه مبارک رمضان رهبر معظم انقلاب هزاران کارآفرین را به حضور طلبیدند و پای صحبت‌های آنها نشستند دیگر مسئولان هم با الگو قرار دادن این رفتار پای حرف‌های صنعتگران بنشینند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول