اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر جهاد کشاورزی؛

مشکلات کارآفرینان کشاورزی استان اردبیل بررسی شد

خبرگزاری فارس: با حضور وزیر جهاد کشاورزی مشکلات صاحبان سرمایه‌ تولید و کارآفرینی در بخش کشاورزی استان اردبیل مورد بررسی شد.

مشکلات کارآفرینان کشاورزی استان اردبیل بررسی شد
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی به همراه مسئولان استان اردبیل از شش واحد بزرگ تولیدی و سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در اردبیل بازدید کرده و در جریان مشکلات و موانع تولید بخش کشاورزی قرار گرفتند.
وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از شرکت آرتا جوجه سبلان از حمایت این وزارتخانه از صاحبان شرکت‌های سرمایه‌گذاری دام و طیور و تامین سوخت مورد نیاز آنها خبر داد.
شرکت آرتا جوجه سبلان با مدیریت قدرت حاج‌نوری به ظرفیت 27 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه یک روزه در سال، با اشتغالزایی 320 نفر و سرمایه‌گذاری 225 میلیارد ریال فعال است و طرح توسعه آن با هدف افزایش 596 میلیون قطعه مرغ مادر و 57 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه یک روزه در حال اجراست.
پروژه پیراقوم و تپراقلو با مساحت اجرا شده 2 هزار و 200 هکتار و راندمان آبیاری 65 درصد از دیگر پروژه‌های جهاد کشاورزی بود که وزیر جهاد کشاورزی یکی از اصلی‌ترین اولویت این وزارتخانه را بحث حمایت از آبیاری مدرن و تحت فشار اعلام کرد.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین از شبکه آبیاری بالا دست و پایین دست سد یامچی بازدید کرد که شبکه بالادست آن با مساحت یک هزار و 885 هکتار و راندمان آبیاری آن به 85 درصد رسیده و شبکه پایین دست آن نیز با مساحت یک هزار و 770 هکتار در حال اجراست که 2 هزار و 890 هکتار آن نیز در حال انتخاب پیمانکار است که راندمان آبیاری آن نیز از 50 درصد به 65 درصد ارتقا پیدا کرده است.
شرکت کشت و صنعت بهمن یاد اردبیل نیز از دیگر پروژه‌هایی بود که وزیر جهاد کشاورزی از آن بازدید کرد.
این شرکت که در زمینه تولید قارچ خوراکی، کمپوست و بذر قارچ خوراکی فعال است با ظرفیت اشتغالزایی 83 نفر و سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریال در حال فعالیت است.
این شرکت ظرفیت تولید قارچ خوراکی یک هزار و 200 تن در سال، 20 هزار تن کمپوست و 60 تن بذر را در سال دارد که طرح افزایش ظرفیت تولید آن در حال انجام است.
بازدید از سد معیشتی سربند نمین با ذخیره آبی 1.2 میلیون متر‌مکعب و بازدید از گلخانه و تولیدی بذر مینی‌تیوبر سیب‌زمینی ساعد اردبیلی با تولید یک میلیون عدد مینی‌تیوبر از دیگر پروژه‌هایی بود که وزیر جهاد کشاورزی از آنها بازدید کرد.
در این بازدید‌ها وزیر جهاد کشاورزی از نزدیک با حضور در سر مزارع سیب‌زمینی‌کاران اردبیل نسبت به بررسی مسایل و مشکلات سیب‌زمینی‌کاران پرداخته و برای رفع مشکلات آنان و توسعه و شکوفایی بخش‌های کشاورزی قول مساعد داد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول