اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی انجمن مدیران صنایع گیلان:

روز کارآفرین از طرف دولت اعلام شود

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی انجمن مدیران صنایع گیلان گفت: دولت با نامگذاری یک روز به عنوان «روز کارآفرین» از این بخش تاثیرگذار حمایت معنوی کند.

روز کارآفرین از طرف دولت اعلام شود
اکبر تطهیری‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت روز کارآفرین اظهار داشت: نامگذاری یک روز به عنوان کارآفرین برای کارآفرینانی که وظایف بسیار مهم و خطیری که وظایف دولت را در اجرای اصل 27 قانون اساسی مبنی بر ایجاد اشتغال پایدار به عهده دارند، یکی از کوچک‌ترین حمایت‌های معنوی دولت به این بخش تاثیرگذار محسوب می‌شود.
وی با اشاره به توصیه اکید مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که انجمن‌ها و تشکل‌های صنعتی در حمایت از سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار جدید مسئولیت سنگینی به عهده دارند.
مدیر اجرایی انجمن مدیران صنایع گیلان ادامه داد: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب، در کارگروه‌های سرمایه‌گذاری استان‌ها از حضور نماینده تشکل‌های کار‌آفرین بخش خصوصی خبری نیست و از آنها برای شرکت در این کارگروه‌ها دعوت نمی‌شود.
این مسئول با تصریح بر اینکه پویایی صنعت در گرو توسعه اشتغال آفرینی و رونق اقتصادی است، عنوان کرد: سرمایه‌گذار بر مبنای فرمایش امام راحل احترام ویژه‌ای دارد و قرار است در اصل 44 قابلیت اجرایی پیدا کند.
تطهیری‌مقدم ادامه داد: در این راستا باید کلماتی مبنی بر «عوارض بر صنعت»، «مکلف و یا موظف است» و... برای سرمایه‌گذار حذف و در تمام مفاد قانونی نام کارآفرین جاری و ساری شود.
وی به ادغام وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی اشاره کرد و خواستار حذف بروکراسی اداری برای تولیدکننده از زمان تاسیس تا بهره‌برداری شد و ابراز داشت: یک تولید کننده باید برای تاسیس واحد تولیدی خود از 14 سازمان و اداره موافقتنامه‌هایی را اخذ کند.
عضو دبیرخانه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری گیلان، پیچ‌وخم‌های اداری و تلف کردن وقت را برای سرمایه‌گذار تولید کننده دلسردکننده خواند و تصریح کرد: این کارهای دلسرد کننده باید با تاسیس وزارت صنایع، معادن و تجارت در راستای حمایت از کارآفرینان حذف شود و مسئولیت امور این بخش به عهده وزارتخانه مذکور باشد.
این مسئول به ماده یک قانون واردات که مواد اولیه مشمول مالیات بر ارزش افزوده است، اشاره کرد و افزود: این در حالی است که هیچ هزینه‌ای مانند انرژی و عملیات فیزیکی در کشور روی مواد اولیه صورت نمی‌گیرد و از این رو پیشنهاد می‌شود جمله مواد اولیه و قطعات نیمه صنعتی که در مونتاژ محصول نهایی نقش دارد از مالیات بر ارزش افزوده حذف و تنها برای محصول نهایی محاسبات انجام شود.
به گفته تطهیری‌مقدم، مالیات بر کالای ساخته شده وارداتی باید افزایش یابد به نحوی که تولید با کیفیت داخلی قدرت رقابت داخل و صدور آن به خارج را داشته باشد.
وی با اشاره به دریافت زمان مالیات بر ارزش افزوده متذکر شد: پروسه زمان خرید واردات مواد اولیه و تبدیل آن به محصول و عرضه نقدی به بازار و دریافت وجوه از شش ماه تا 9 ماه طول می‌کشد، ولی پرداخت مالیات در هر سه ماه تولید کننده را وادار به تهیه وجوه نزولی و پرداخت آن با بهره بالا می‌کند که ضرر و زیان زیادی برای سرمایه‌گذار تولید کننده و گرانی محصول دارد.
عضو هیئت مدیره و دبیر کانون کارفرمایی گیلان اذعان داشت: ما خواستار این هستیم که زمان دریافت مالیات از سه ماه به 9 ماه برای تولید کننده اصلاح شود تا نگرانی‌های موجود در این راستا برطرف شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول