اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع آب گناباد:

اولویت آب‌منطقه‌ای خراسان رضوی حفظ بستر مسیل‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع آب گناباد - بجستان گفت: اولویت درجه اول آب منطقه‌ای خراسان رضوی در حفظ و حراست طبیعی بستر کال‌ها و مسیل‌ها و آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌هاست.

اولویت آب‌منطقه‌ای خراسان رضوی حفظ بستر مسیل‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، احمد تمام‌گر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به استناد ماده 2قانون توزیع عادلانه آب و تبصره‌های ذیل آن، تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها و حفظ و حراست از آنها بر عهده شرکت آب منطقه‌ای است و هرگونه تاسیسات و اعیانی که در مجاورت و حاشیه رودخانه‌ها احداث شود باید با اخذ مجوز از شرکت‌های آب منطقه‌ای باشد.
وی افزود: از طرفی با توجه به پدیده تغییر اقلیم که در یکی دو ساله اخیر مطرح شده است وقوع بارش‌های ناگهانی و محلی که امسال و سال گذشته در شهرستان‌های تربت جام و صالح آباد، درگز، کلات، سبزوار و گناباد شاهد بوده‌ایم که علاوه بر تلفات جانی در برداشت علت اصلی آن کاهش برخی بستر رودخانه و تجاوز به حریم و بستر رودخانه و انسداد آنها بود.
تمام‌گر گفت: اولویت درجه اول آب منطقه‌ای خراسان رضوی در حفظ و حراست طبیعی بستر کال‌ها و مسیل‌ها و جلوگیری از دخل و تصرف در بستر رودخانه و آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌هاست.
وی با اشاره به استفاده از بستر رودخانه بیلند نیز گفت: استفاده از بستر رودخانه بیلند که یکی از رودخانه‌های اصلی شهرستان نیز هست به عنوان مسیر راه قبول خسارات مالی و جانی ناشی از سیل است.
تمام‌گر گفت: به منظور جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی ناشی از سیل، آب منطقه‌ای نمی‌تواند با احداث راه و آسفالت در بستر طبیعی رودخانه موافقت نماید.
وی ادامه داد: از طرفی چنانچه این مسیر آسفالت شود به عنوان مسیر اصلی روستا مورد استفاده مردم قرار خواهد گرفت و تردد در آن افزایش یافته و اگر سیلی به وجود آید خسارات مالی و جانی آن ده‌ها برابر افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول