اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی اعلام کرد:

وقوع 17 مورد سیل در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: سال جاری شاهد وقوع 17 مورد سیل در آذربایجان غربی بودیم.

وقوع 17 مورد سیل در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمد محمدی بعد از ظهر امروز در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که در سالن جلسات شرکت سهامی آب منطقه‌ای آذربایجان غربی برگزار شد، ‌اظهار داشت: براثر جاری شدن این میزان سیل 5 نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در 5 سال گذشته 24 نفر جان خود را براثر جاری شدن سیل از دست داده‌اند، تصریح کرد: در کشور سالانه 43 سیلاب رخ می‌دهد.
این مسئول افزود: اگر در 5 مورد در هر سال تلفات ناشی از سیل داشته باشیم این میزان در کشور 35 نفر در سال است.
محمدی با بیان اینکه سطح رشد حوادث غیر مترقبه در استان 250 درصد است، خاطرنشان کرد: این امر نشان از نابود شدن منابع طبیعی است.
وی اعلام کرد: در سیلاب‌های اخیر به ویژه در روستاهای چالدران در عرض یک ساعت بارندگی کف مسیر یک و نیم متر بالاتر آمده بود و بر این اساس تجارب نشان می‌دهد حوزه آبخیز نیاز به حمایت زیادی دارد که صرف اعتبارات در این زمینه نیاز است تا بتوانیم کنترل و کار فیزیکی در حوزه انجام دهیم.
مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: 63 درصد از مناطق زیر پوشش ستاد مدیریت بحران استان شامل مناطق کوهستانی است و خطر پذیری در این مناطق زیادی است و این امر می‌طلبد توجه خاصی به این مناطق داشته باشیم که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول