اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کوهستانی بودن منطقه؛

آذربایجان غربی استان خطرپذیر از نظر سیل است

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت سهامی آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی به واسطه قرار گرفتن در منطقه کوهستانی از نظر سیل استانی خطرپذیر است.

آذربایجان غربی استان خطرپذیر از نظر سیل است
محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 63 درصد از کل سطح پوشش مدیریت ستاد بحران استان در مناطق کوهستانی قرار دارد و با توجه به تجارب موجود در 10 سال گذشته،  85 درصد سیل‌هایی که در استان به وقوع پیوسته در مناطق کوهستانی بودند.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی در این زمینه خطرپذیر شناخته می‌شود، تصریح کرد: این امر می‌طلبد تا به مناطق فوق توجه ویژه شود.
این مسئول با تاکید بر توجه هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در این زمینه،‌ بیان کرد: عدم امکان پیش‌بینی میزان بارندگی، عدم وجود و تدوین نظام‌نامه سیل در استان، تهیه و طرح عمل در مناطق سیل‌خیز و تصرف حریم‌ها در مسیر رودخانه‌ها از عوامل موثر در وقوع سیل در استان است.
محمدی با بیان اینکه باید با استفاده از تکنولوژی میزان بارندگی را قبل از بارش در دست داشته باشیم، افزود: استفاده از تکنولوژی روز سطح نگرش ما به مواجهه با این امر را نشان می‌دهد و اگر سازمان هواشناسی رادار هواشناسی در استان نصب کند می‌توان پیش‌بینی میزان بارندگی انجام داده بر این اساس در صورت نیاز مدیریت بحران اقدامات پیشگیرانه خود را انجام دهد.
وی با تاکید بر انجام پهنه‌بندی زلزله در مناطق مختلف آذربایجان غربی، گفت: در استان آذربایجان غربی شاهد وقوع سیل در مناطقی که بارندگی زیاد است هستیم و برای جلوگیری از وقوع هر نوع خطر جانی و مالی به مردم لازم است تا پهنه‌بندی سیل در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق سیل‌خیز داشته باشیم.
این مسئول تدوین نظام‌نامه‌های سیل را از دیگر موارد مهم در این زمینه برشمرد و گفت: در حال حاضر این نظام‌نامه بسیار مختصر و ناکافی است که در سال 1348 تدوین شده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول