اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای آذربایجان غربی اعلام کرد:

اشغال مسیرهای سیل توسط شهرداری‌ها در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از اشغال مسیرهای سیل توسط شهرداری‌ها در آذربایجان غربی خبر داد.

اشغال مسیرهای سیل توسط شهرداری‌ها در آذربایجان غربی
نقی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در شهرهای مختلف آذربایجان غربی شاهد هستیم شهرداری‌ها در واگذاری زمین، زمین‌هایی که در مسیر رودخانه‌ها قرار دارند را اشغال کرده‌اند و این می‌تواند زمینه‌ساز خطرات زیادی در زمان وقوع سیل باشد.
وی با بیان اینکه در ماکو مسیر حساسی توسط شهرداری این شهر اشغال شده است، تصریح کرد: اشغال این مسیرها سبب می‌شود جان افرادی که در مسیر رودخانه‌ها ساکن شده‌‌اند در خطر باشد.
این مسئول با اشاره به مدیریت واحد سد ارس، افزود: مدیریت واحد سد ارس در حال حاضر یکی از مشکلات استان است که چالش‌برانگیز شده است.
کریمی با بیان اینکه وزارت نیرو قول مساعد در زمینه واگذاری مدیریت‌ واحدها به این نوع سدها داده بود، خاطرنشان کرد: در صورت واگذاری مدیریت واحد سد ارس می‌توانیم در کنترل سیلاب پلدشت نیز به خوبی عمل کنیم.
وی با اشاره به طغیان‌های سد ارس در سال‌های متمادی، افزود: مهار طغیان رودخانه‌ها و سدها در این منطقه یکی از برنامه‌های کاری مدیریت ستاد بحران استان است.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان در انتخاب زمین برای واگذاری دقت زیادی داشته باشند، تصریح کرد: در زمان وقوع سیل کسی مسئولیت این امر را به عهده نمی‌گیرد و بر این اساس باید دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها نسبت به انتخاب مکان برای واگذاری زمین بیشتر توجه داشته باشند.
کریمی اعلام کرد: مدیریت ستاد بحران استان نیز در زمینه مهار سیلاب‌ها به ویژه در فصول پرباران برنامه‌هایی در دست اقدام دارد که همکاری هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی با این ستاد می‌تواند در پیشبرد این برنامه‌ها موثر واقع شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول