اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی کاشان خبر داد:

ثبت جهانی محوطه باستانی تپه‌های سیلک کاشان‌

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: به زودی ‌‌محوطه باستانی تپه‌های سیلک کاشان به عنوان نخستین خاستگاه تمدن بشری ثبت جهانی می شود.

ثبت جهانی محوطه باستانی تپه‌های سیلک کاشان‌
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین یزدان‌مهر بعد از ظهر امروز در آستانه پنجم مهر روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر جهان سوم و کشورهای رو به توسعه از صنعت گردشگری به عنوان جایگزین منابع تجدیدناپذیر و فرصتی برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند.
وی افزود: هنگامی که منابع گردشگری به خوبی شناسایی شده و توسعه یابند می‌توانیم شاهد اثرات مثبتی در اجتماع و محیط فرهنگی خود باشیم.
یزدان‌مهر، حفظ، پایداری و معرفی میراث فرهنگی، هنرها، سنت‌ها و آداب و رسوم ملت‌ها را از مهمترین پیامدهای معرفی و شناسایی منابع گردشگری عنوان کرد و گفت: این اتفاق بزرگ در شهر تاریخی کاشان با ثبت جهانی باغ تاریخی فین به عنوان میراث فرهنگی و گنجینه ارزشمند ملی تحقق یافته ‌است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان خاطرنشان کرد: انتظار داریم با معرفی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به خصوص شهر باستانی و متمدن کاشان به زودی شاهد ثبت جهانی محوطه باستانی تپه‌های سیلک کاشان به عنوان نخستین خاستگاه تمدن بشری باشیم.  
یزدان‌مهر، توسعه منابع نمونه گردشگری و حفظ مناطق چهارگانه، ارتقای کیفیت محیطی و معرفی بهینه مکان‌های گردشگری کاشان، تبیین جایگاه شهرستان کاشان به عنوان یکی از بزرگترین قطب‌های گردشگری کشور، معرفی شهرستان کاشان در ابعاد مختلف و سطوح ملی و بین‌المللی با استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغاتی، برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های بین‌المللی و استفاده از فناوری مجازی و محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته شهرستان کاشان را از جمله برنامه‌ها و اهداف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان برشمرد. 
وی همچنین اشتغالزایی، کاهش فواصل فرهنگی و اجتماعی، ارتقای سطح فرهنگی شهروندان، توسعه همه‌جانبه منطقه، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذران و معرفی فرصت‌ها و ایجاد بسترهای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت گردشگری، حفظ، احیا و گسترش فرهنگ‌ها و سنت‌های گذشته، حفاظت از آثار طبیعی، معنوی و تاریخی مردمان کاشان و تبادل فرهنگی با ایجاد تعامل ملی و بین‌المللی را از دیگر اهداف و برنامه‌های میراث فرهنگی، صنایع  دستی‌ و گردشگری کاشان عنوان کرد.  
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع  دستی ‌و گردشگری کاشان گفت: امید است با همکاری مسئولان شهرستان بتوانیم برای دستیابی به چشم‌انداز روشنی از آینده گردشگری کاشان و جهانی نمودن این نگین تاریخی گام‌های مؤثری برداریم.   
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول