اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین عقیدتی‌ سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌‌الانبیا (ص):

جهاد در اسلام جایگاه والایی دارد

خبرگزاری فارس: جانشین عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) با اشاره به جایگاه مبارزه با دشمنان گفت: مبارزه با دشمن در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است.

جهاد در اسلام جایگاه والایی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، بعد از ظهر دیروز حجت‌الاسلام والمسلمین صمدی‌نسب در محفل انس با قرآن قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) جایگاه جهاد در اسلام را جایگاهی والا دانست و گفت: جهاد و مبارزه با دشمنان در فرهنگ غنی اسلام در جایگاه رفیعی قرار دارد و خداوند متعال در دو آیه قرآن کریم جهاد در راه خدا به تجارت پرسود تعبیر کرده است و خداوند یک تجارت و معامله را با مومنان مطرح می‌کند و در این معامله بدون زیان یک طرف خداوند منان قرار دارد و در طرف دیگر انسان‌های مومن و متقی و کسانی وارد این معامله می‌شوند که در باطن به اسلام اعتقاد راسخ دارند.
جانشین عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌‌الانبیا (ص) افزود: در هر معامله‌ای پنج رکن وجود دارد که عبارتند از خریدار، فروشنده، کالای مورد معامله، بها و سمن و سندی که در این ارتباط در این معامله تنطیم می‌شود، در این تجارت سودمند، خداوند خریدار جان و مال مومنان است، پس خریدار خداوند و فروشنده انسان است و بهای این معامله بهشت جاودان و رحمت ابدی در جوار پروردگار است و سند تنظیم شده در این معامله سه کتاب مقدس و آسمانی قرآن کریم، انجیل و تورات است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید به این موضوع توجه کنیم که جهاد در اسلام، جهاد تدافعی است و اسلام دین تهاجم نیست و این دفاع ارزشمند و مورد توجه خدای تبارک و تعالی است. 
جانشین عقیدتی‌ سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌‌الانبیا (ص)  در پایان خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند که «جهاد در راه خدا دری است از درهای بهشت که این در به روی هر کسی باز نمی‌شود و تنها به روی بندگان خاص باز می‌شود»، پس خوشا به حال شما که در این راه قدم برمی‌دارید.
در ادامه این مراسم احمد دباغ، قاری و حافظ روشندل کشورمان آیاتی از قرآن کریم را قرائت کرد، در ادامه دعا برای ارواح شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس قرائت ‌شد.
به‌مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) محفل انس با قرآن کریم توسط این قرارگاه در مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار ‌شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول