اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده علوم حدیث:

تقوا از بهترین ابزارها در راه جهاد فی‌ سبیل الله است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم حدیث تقوا را یکی از بهترین ابزارها در راه جهاد فی سبیل الله عنوان کرد.

تقوا از بهترین ابزارها در راه جهاد فی‌ سبیل الله است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط عمومی دانشکده علوم حدیث، حجت الاسلام والمسلمین دکتر هادی صادقی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشکده علوم حدیث ضمن تبریک این روز و گرامی داشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: علم و کار علمی و آن چه که شما دانشجویان به آن اشتغال دارید می تواند در مقایسه با مجاهدان فی سبیل الله دفاع مقدس قرار گیرد.
وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها ‌ادامه داد: در ظاهر جنگ ما ‌هشت سال به طول انجامید ولی در واقع 33 سال است که ما در دفاع مقدس هستیم و بخش کوچک و سخت آن طی هشت سال به پایان رسید و بخش مهم و اصلی آن یعنی جنگ نرم همچنان ادامه دارد.
وی اظهار داشت: بخش سخت دفاع مقدس همان توپ، تانک و تفنگ بود و بخش نرم نیز به اندیشه، رفتار، گرایش ها، تمایلات و روحیات انسانی باز می گردد.
رئیس دانشکده علوم حدیث ادامه داد:‌ هر گونه مجاهدتی در عرصه اندیشه ها، ارزشها و نوع رفتارهای انسانی در زمره جهاد مقدس قرار می گیرد که بخش نرم و مهمترین بخش جهاد را تشکیل می دهد.
وی ادامه داد:‌ در جنگ نرم دشمن به وسیله رسانه ها، مطبوعات، اینترنت و ماهواره ها نفوذ می کند و نقاب در چهره خود دارد و برافکندن این نقاب نیاز به هوشیاری، بصیرت ، شناخت زمان و مکان و معیارها دارد.
صادقی تصریح کرد: هر جهاد و هر مسیری وسایل خود را دارد که یا باید آن را ساخت و یا شناخت و دانشجویان باید ابزار متناسب با روزگار خود را بیابند.
وی تقوا را یکی از بهترین ابزارها در راه جهاد فی سبیل الله عنوان کرد و خطاب به دانشجویان گفت: شما که در زمینه علم و یا هر عرصه دیگری جهاد می کنید، برای خدا قدم بردارید تا خدا راهگشای شما باشد.
وی همچنین در پایان یادآور شد:‌ دانشجویان رشته های دینی باید قدر و ارزش کار خود را بدانند و آن را با نیت مجاهدت در راه خدا پی گیرند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول