اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی برترین‌ها در شهرکرد؛

جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی پایان یافت

خبرگزاری فارس: ششمین جشنواره سراسری ادبیات کودک و نوجوان رضوی در شهرکرد امروز با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی پایان یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین گنجی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه این جشنواره با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و میلاد برادر گرامی ایشان حضرت امام رضا(ع) اظهار داشت: دهه کرامت فرصت و زمانی مناسب برای ارتباط با کودکان و نوجوانان است.
وی تصریح کرد: این دهه می‌تواند فرصتی مغتنم برای اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی در جامعه اسلامی باشد و برگزاری جشنواره رضوی در این دهه اقدام بسیار مناسب و به جایی است.
گنجی با اشاره به برخی اهداف برگزاری این جشنواره، گفت: گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین، تجلیل از پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و کمک به انتشار گسترده این آثار از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی اشاعه فرهنگ منور رضوی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و گفت: بیش از یک‌هزار و 395 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که از بین این تعداد، آثار برگزیده در این مراسم معرفی و تقدیر می‌شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اشاعه فرهنگ منور رضوی را مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: دهه کرامت فرصتی مغتنم برای اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی در جامعه اسلامی است که با اجرای برنامه‌های فرهنگی شاخص می‌توان مردم به ویژه جوانان  را با فرهنگ اهل بیت(ع ) آشنا کرد.
گنجی با بیان اینکه آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره در سه رشته شعر، داستان کوتاه و قطعه ادبی است، گفت: این جشنواره در سه گروه سنی در سه مقطع سنی کودک پنج تا 12 سال، نوجوان 12 تا 18سال و بزرگسال 18 سال به بالا مورد ارزیابی قرار  گرفته و نفرات برتر مشخص شده است.
وی بر ضرورت بهره‌گیری از سیره و منش ائمه اطهار(ع) و به کارگیری آن در زندگی تاکید کرد و گفت: الگوگیری و پیروی از این بزرگواران مایه سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود بر همین اساس باید شرایطی را برای جوانان و نوجوانان فراهم کرد تا با ائمه و بزرگان دین بیش از پیش آشنا شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروز میزبان کودکان و نوجوانان پاک میهن اسلامی خود یعنی قشر آینده‌ساز و اثرگذار کشور که از این بابت بسیار خوشحال و خرسندیم.
گنجی با اشاره به شخصیت وجود و مقام والای امام رضا(ع) تصریح کرد: حضرت امام رضا(ع) در راه دفاع از اسلام و مبارزه با باطل رنج‌های طاقت‌فرسایی متحمل شد  و با تلاش و پشتکار بسیار به نشر احکام و معارف الهی پرداخت و میراث گرانقدری از فرهنگ اهل بیت(ع) در اختیار اعصار بعد قرار داد.
وی جشنواره رضوی را از بهترین و پربارترین جشنواره هایی است استان و کشور دانست و گفت: از اینکه چهارمحال و بختیاری میزبان جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی بسیار خرسند هستیم و تمام تلاش خود را برگزاری هرچه باشکوهتر این جشنواره به کار می‎گیریم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول