اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انواری:

مردم تشنه گفتمان‌های علوی و رضوی هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد گفت: مردم از دکترین‌های جهانی که به آنها ارائه شده به مقصد نرسیده‌اند و اکنون تشنه گفتمان‌های علوی، رضوی و نبوی هستند.

مردم تشنه گفتمان‌های علوی و رضوی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حسین انواری ظهر امروز در نخستین همایش رسیدگی به محرومان در فرهنگ رضوی به میزبانی یزد با گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید یزد، حجت‌الاسلام صدوقی اظهار داشت: می‌خواهیم گفتمان رضوی که همان گفتمان نبوی است را پایه‌گذاری کنیم و به طور قطع اگر در مسیر درست حرکت کنیم، به مطلوب می‌رسیم.
وی افزود: اکنون که در دهه کرامت قرار داریم، امیدواریم با تاسی به اهل‌بیت (ع) و شناخت آنها از موضع عشق و امید و پیروی از ولایت بتوانیم زاد و توشه‌ای فراهم کنیم.
انواری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مردم دیگر از دکترین‌های جهانی که به آنها ارائه شده، خسته هستند و با آنها به مقصد نرسیده‌اند، بیان کرد: مردم اکنون تشنه گفتمان‌های رضوی، علوی و نبوی هستند.
وی یادآور شد: برنامه‌ کمیته امداد که توسط امام خمینی (ره) تدوین شده، مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و متکی به اقشار مردم و معطوف به اقشار ضعیف جامعه است.
انواری ادامه داد: گفتمان کمیته امداد، گفتمانی همراه با احترام، صمیمیت و گفتاری سنجیده و عزت‌آور همراه با تواضع و فروتنی است که اینها همه از فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) سرچشمه می‌‌گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کمیته امداد حاصل شکل‌گیری یک منظومه اسلامی است و اصل این نهاد از سال 42 و زمانی که خانواده‌های مبارزان انقلابی که توسط ساواک دستگیر شده بودند، در تنگدستی بودند، شکل گرفت.
انواری تصریح کرد: ماندگاری کمیته امداد بعد از 32 سال و الگوبرداری کشورهای اسلامی از این نهاد به دلیل اصولی بودن و الهی بودن آن است.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این همایش با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: بخشش و انفال از تاکیدات دین اسلام است و مسلمان واقعی همواره به فکر برادر مسلمان خود که در تنگدستی و فقر به سر می‌برد، خواهد بود.
آیت‌الله محمدرضا ناصری عنوان کرد: بخشش‌ها و انفال انسان‌ها به گفته قرآن کریم، زمانی به یاری آنها می‌شتابد و آنها را از عذاب الهی دور نگاه می‌دارد.
مدیرکل کمیته امداد استان یزد نیز در این همایش با اشاره به اینکه 65 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است، اظهار داشت: از این میان 12 مقاله برگزیده شده که در طول همایش ارائه خواهد شد.
حمید نصیری با قدردانی از همکاری رئیس دانشگاه یزد، فرمانداری یزد و دستگاه‌های مختلف استان، اظهار امیدواری کرد: فرهنگ رضوی در این همایش به شکل واقعی معرفی شود و به دنبال برگزاری این همایش‌ها، شاهد ریشه‌کنی فقر از جامعه اسلامی باشیم.
به گزارش فارس، همایش علمی پژوهشی رسیدگی به محرومان در فرهنگ رضوی، از سری برنامه‌های نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که برای نخستین بار در کشور و به میزبانی یزد برگزار شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول