اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه کرامت انجام شد؛

آغاز ششمین جشنواره مدیحه‌سرایی رضوی در اردبیل

خبرگزاری فارس: ششمین جشنواره مدیحه‌سرایی‌، چاوشی‌خوانی ،ابتهال و تواشیح رضوی به میزبانی اردبیل پیش از ظهر امروز در صحن متبرک امامزاده سید سلیمان در فخرآباد مشگین‌شهر آغاز به کار کرد.

آغاز ششمین جشنواره مدیحه‌سرایی رضوی در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر جشنواره مدیحه‌سرایی رضوی اردبیل پیش از ظهر امروز ‌در مراسم آغازین این جشنواره که گروه‌های چاوشی‌خوانی مبتهلین و تواشیح از سراسر کشور حضور دارند، اظهار داشت: اجرای تواشیح توسط گروه سبحان شهرستان مشگین‌شهر، هم خوانی گروه ثامن‌الحجج از استان مرکزی، همخوانی گروه انوارالرضوی از مشهد مقدس و مداحی توسط شهروز حبیبی از اردبیل جزو برنامه‌های اجرایی در این مراسم است.
سعید نوریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز دهه کرامت، حضرت امام رضا(ع) را معدن کرامت و بخشش توصیف کرد.
وی ابراز داشت: ائمه اطهار با برکات و کرامات خود جامعه بشری را از گمراهی و جهل رهانیده و آنان را به سوی نور راهنمایی کرده‌اند.
این مسئول با تأکید بر پیروی از راه و سیره ائمه اطهار اظهار داشت: با آغاز دهه کرامت برنامه‌های  مختلف فرهنگی و هنری در شهرستان‌های تابع نیز برگزار می‌شود.
نوریان برگزاری جشن‌های دهه کرامت را در شناساندن فرهنگ اسلامی به جوانان مفید مؤثر خواند و گفت: این جشن‌ها باید باشکوه بیشتر و با هدف ایجاد شور و نشاط در محافل عمومی اجرا شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مراسم با حضور حجت‌الاسلام با وقار امام جمعه مشگین‌شهر و محمداوغلی فرماندار این شهرستان و همچنین دیگر مسئولان محلی و مردم ولایی ‌‌شهرستان‌های مشگین شهر و فخرآباد برگزار می‌شود.
بخش دوم برنامه به صورت اجرای مسابقات حضوری در رشته های مداحی، چاوشی، ابتهال و تواشیح  ساعت 17 در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول