اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی ساری خبر داد:

اختصاص 500 میلیون ریال برای ساخت کتابخانه در ساری

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساری از اختصاص 50 میلیون تومان برای ساخت کتابخانه عمومی در شهر ساری از محل اعتبارات تملک و دارایی استان مازندران خبر داد.

اختصاص 500 میلیون ریال برای ساخت کتابخانه در ساری
عبدالحسین باقری امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه فرهنگی فارس در شهرستان ساری، اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای ساخت این کتابخانه از سوی شهرداری با تصویب شورای شهر اختصاص می‌یابد.
باقری زیربنای این کتابخانه را یک هزار و 100 متر مربع عنوان کرد و بیان داشت: کلنگ ساخت این کتابخانه در آینده‌ای نزدیک به زمین زده می‌شود.
 
* ساخت 32 باب کتابخانه در ساری در افق 1404

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران در بخش دیگری به آمارهای موجود در مورد کتابخانه‌ها و منابع موجود در شهرستان ساری و استان اشاره کرد و گفت: از مجموع 60 کتابخانه عمومی که در استان وجود دارد شش باب آن در شهر ساری است که در این بخش رتبه نخست را در استان داریم.
وی زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان را 33 هزار متر مربع عنوان کرد و یادآور شد: زیربنای کتابخانه‌های ساری 5 هزار و 400  مترمربع است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساری تصریح کرد: در افق 1404 باید تعداد کتابخانه‌های شهرستان ساری از شش باب به 32 باب و و زیر بنای کتابخانه‌ای از 5 هزار و400 متر به 33 هزار متر مربع برسد.
 
* بیش از 100 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی ساری
این مسئول با اشاره به اینکه از 846 هزار نسخه کتاب موجود در استان 97 هزار نسخه آن در کتابخانه‌های شهرستان ساری وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر100 هزار و 45 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی ساری هستند و در این بخش شهرستان ساری رتبه سوم را در استان دارد.
باقری نهضت مطالعه مفید را از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری عنوان کرد و بیان داشت: تعداد عضو در کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساری نشان از اهمیت بالای کتابخوانی مردم است.
دبیر سند نهضت مطالعه مفید شهرستان ساری گفت: کتاب و کتابخوانی در جامعه دارای جایگاه بالایی است و  ایرانیان از دیر باز با نام کتاب  و کتابخوانی آشنا بودند.
 
* همکاری 17 دستگاه اجرایی برای پیشبرد نهضت مطالعه مفید
وی با اشاره به آخرین دیدار اعضای نهاد کتابخانه‌های کشور با مقام معظم رهبری، متذکر شد: از آنجایی که در آن دیدار سندی برای مطالعه مفید ارائه نشده بود و رهبر انقلاب خواستار سندی برای مطالعه در جامعه شدند، لذا اعضای نهاد به تدوین سند نهضت مطالعه مفید پرداختند.
باقری ادامه داد: 17 دستگاه اجرایی مکلف هستند با کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان‌ها برای پیشبرد سند نهضت مطالعه مفید مهم همکاری کنند.
دبیر سند نهضت مطالعه مفید شهرستان ساری از تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای سرعت هرچه بیشتر اجری این سند خبر داد.
این مسئول خاطرنشان کرد: 10 کارگروه در استان برای این مهم تشکیل شده است که در شهرستان‌ها نیز کارگروه‌هایی در نظر گرفته شده است.
وی با اعلام اینکه با موافقت فرماندار ساری بنا شد این 10 کارگروه استانی به پنج کارگروه در شهرستان ساری ادغام شود، گفت: این ادغام نتیجه بازخورد و خروجی خوبی به همراه دارد.
باقری از ابلاغ  مسئولیت این کارگروه‌ها برای اعضا و دستگاه‌های اجرایی مربوطه خبر داد و اضافه کرد: کارگروه‌های ناشنوایان و معلولان، خیران کتابخانه‌ساز، مساجد و اماکن مذهبی، کارگروه دانشگاه‌ها و  ارتقای شاخص‌ها از مهم‌ترین این کارگروه‌ها است.
 
* گسترش مطالعه و تفکر سیاست‌ راهبردی نهاد کتابخانه‌ها
وی پیش نیاز توسعه و پیشرفت را در گروه گسترش مطالعه و تفکر دانست و گفت: این مهم یکی از سیاست‌های مهم و راهبردی کتابخانه‌های عمومی است.
باقری با اشاره به اینکه سهم پرداختی شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها نوعی از سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: شهرداران باید در مورد سهم کتابخانه‌ها با رویکرد سرمایه‌گذاری برای ارتقا، بهبود و پیشرفت جامعه نگاه کنند.
معاون کتابخانه‌های عمومی مازندران یکی از مؤلفه‌های مهم در گسترش، تقویت و ارتقای فرهنگ را سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های اجرای دولت عنوان کرد و ادامه داد: اجرای طرح‌ها و برنامه‌ریزی مدون جامع در راستای رشد روند فرهنگ در جوامع مختلف از سوی دولت است.
وی ادامه داد: دولت تأمین‌کننده اصلی سازوکارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای وسعت گستره فرهنگ است که منشأ توسعه پایدار در ارکان نفوذ و اندیشه در عرصه‌های فعالیت کاری در جامعه است.
دبیر سند نهضت مطالعه مفید شهرستان ساری گفت: با وجود توسعه و گسترش رسانه‌های دیداری و شنیداری در دنیا، هنوز هیچ رسانه‌ای نتوانسته است جای کتاب و مطالعه را در جامعه بگیرد.
این مسئول در پایان جلب مشارکت عمومی در توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها را مهم دانست و اذعان داشت: باید زمینه را برای جلب مشارکت‌های مردمی در این زمینه فراهم کنیم.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول