اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

فرهنگ کتابخوانی بیشتر از ساخت کتابخانه اثرگذار است

خبرگزاری فارس:‌ استاندار مازندران گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی بیشتر از ساخت کتابخانه اثرگذار است.

فرهنگ کتابخوانی بیشتر از ساخت کتابخانه اثرگذار است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی اکبر طاهایی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر استان ما با کمبود کتابخوان مواجه است، اظهار داشت: تنها تاکید بر ایجاد فضا کتابخوانی و ایجاد زیرساخت در زمینه کتابخوانی سبب ترویج کتابخوانی نمی‌شود.
وی تصریح کرد: مسئولان کتابخانه‌ها باید به دنبال راهکاری باشند که فرهنگ کتابخوانی در استان ترویج شود که اگر فرهنگ کتاب‌خوانی در استان به خوبی ترویج شود مردم در خانه‌ها هم می‌توانند کتاب بخوانند.
نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی اثرگذار در استان باعث توجه مردم به کتاب می‌شود اگر بتوانیم به دنبال راهکاری باشیم که فرهنگ کتابخوانی نهادینه شود اثربخش‌تر از ایجاد کتابخانه است.
این مسئول ادامه داد: زمانی ما می‌توانیم به فکر ایجاد کتابخانه‌های جدید باشیم که ظرفیت‌های وجود کتابخانه‌ها جوابگوی نیاز استان نباشند.
نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد: مسئولی که به دنبال ساخت و ساز در فضای کتابخانه‌ است خود اذعان دارد که توجه مردم به سمت کتابخوانی بسیار ناچیز است.
وی با اشاره به اساتید برجسته‌ای که در استان حضور دارند، تاکید کرد: بسیاری از علمای مازندرانی به لحاظ اینکه خوب به مردم معرفی نشدند در استان غریب هستند.
طاهایی با اشاره به تدوین کتاب حج آیت‌الله جوادی آملی افزود: کتاب این عالم برجسته به لحاظ اینکه خوب معرفی نشد تنها 3 هزار جلد منتشر شد و این در حالی است که در سال شاهد حضور تعداد زیادی از هم استانی‌های ما در سرزمین الهی هستیم.
این مسئول ادامه داد: اثر این عالم بزرگ در استان ما به خوبی معرفی نشد و این در حالی است که کتاب آیت‌الله جوادی آملی که در زمینه حج تدوین شد به صورت یک نیاز اساسی برای کسانی است که به مکه مشرف می‌شوند و در بیان مناسک حج تدوین شد.
طاهایی در پایان اذعان داشت: باید به جای ترویج ایجاد ساخت و ساز در حوزه کتابخانه‌ها زمینه انتشار بسیاری از کتاب‌هایی که داری ارزش معنوی هستند را ترویج دهیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول