اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین خبر داد:

ترویج فرهنگ کتابخوانی با 60 فعالیت هنری

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در قزوین گفت: وظیفه ذاتی کانون پرورشی احیای کتاب و کتابخوانی است که در قالب 60 نوع فعالیت هنری، ادبی و مذهبی صورت می‌گیرد و در نمایشگاه کتاب نیز معرفی کتاب در قالب فعالیت‌های هنری انجام می‌شود.

ترویج فرهنگ کتابخوانی با 60 فعالیت هنری
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طیب ملک‌پور ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه کتاب و جشنواره یک هفته با کانون که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در سخنرانی و دیداری که کتابداران و کتاب‌دوستان با مقام معظم رهبری داشتند، رهبری در بحث کتاب دغدغه‌هایی داشتند، از این‌رو تصمیم گرفته شد بحث کتاب و کتابخوانی را با دهه کرامت و روز جهانی کودک گره بزنیم.
وی ادامه داد: در این راستا نمایشگاه کتاب و جشنواره یک هفته با کانون برگزار می‌شود که کار با مشارکت شهرداری و دستگاه‌های ذی‌ربط نظیر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری انجام می‌شود.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب و جشنواره یک هفته با کانون در سرای سعدالسلطنه اضافه کرد: قرار است در این مجموعه ضمن اینکه پاسداشت روز جهانی کودک را داشته باشیم، این جشنواره برگزار شود و غرفه و موزه کودک احیا شود و کودکان این استان از این نمایشگاه بهره ببرند.
وی عنوان کرد: تصمیم داریم در این جشنواره با بازگشایی موزه کودک و جشن کودک کار را آغاز کنیم و در قالب نمایشگاه کتاب و کتابخوانی با مشارکت دستگاه‌های مختلف کار را پیش ببریم.
ملک‌پور با اشاره به 16 مهر ماه روز جهانی کودک تصریح کرد: از روز 16 تا 22 مهر ماه نمایشگاه کتاب با نگاه به کودک شروع می‌شود؛ وظیفه ذاتی کانون پرورشی توجه به کتاب و احیای کتاب و کتابخوانی است که در قالب حدود 60 نوع فعالیت صورت می‌گیرد و در این نمایشگاه همه فعالیت‌های ادبی، هنری و مذهبی را در قالب کتاب خواهیم داشت.
وی اعلام کرد: 20 تا 25 غرفه کانون به این فعالیت می‌پردازد و در تک تک غرفه‌ها کتاب‌ها با قالب‌های هنری مختلف معرفی می‌شود به طوری که قصه‌گویی و نمایش عروسکی ما معرفی کتاب را خواهد داشت و روخوانی کتاب، نمایش خلاق، معرفی سرزمین، معرفی شخصیت، نشریه‌نگاری، کاردستی، سفالگری و غیره فعالیت‌های کانون است که در رابطه با کتاب در نمایشگاه اجرا می‌شود.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین تأکید کرد: امیدواریم این اقدام حرکتی در راستای احیای کتاب باشد و شاید مسئله کتاب نزدیک به نماز باشد چراکه علما می‌فرمایند احیا و برپا داشتن نماز با خواندن نماز متفاوت است و در خصوص کتاب نیز این موضوع صدق می‌کند و خواندن کتاب با احیای ترویج کتاب متفاوت است و حرکت کانون در راستای احیای این فرهنگ در قالب فعالیت‌های هنری است.
وی خواستار همکاری دستگاه‌ها و حضور آنها در نمایشگاه کتاب شد و افزود: نمایشگاه کتاب از 16 تا 22 مهر ماه جاری در سرای سعدالسلطنه برگزار می‌شود که کانون پرورش فکری حدود 20 تا 22 غرفه برای معرفی کتاب دارد که در مجموع 40 تا 45 غرفه در این نمایشگاه قابل دسترسی است.
ملک‌پور ادامه داد: دستگاه‌های برای معرفی کتاب مشارکت کنند و حضور کودکان و نوجوانان از اهمیت بسیاری برخوردار است و در این نمایشگاه فضای فرهنگی و متنوعی برای این قشر ایجاد می‌شود بنابراین دستگاه‌های مختلفی مانند آموزش و پرورش، حوزه هنری، صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی استان، اداره کل کتابخانه‌های عمومی، سازمان اتوبوسرانی و دستگاه‌های مرتبط با شهرداری می‌توانند در این نمایشگاه غرفه داشته و فعالیت‌هایی را نیز برای کودکان ارائه دهند.
در ادامه مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین اظهار کرد: ارتقاء فرهنگ کتابخوانی یک موضوع بسیار با اهمیتی است و برپایی این نمایشگاه که با همت اصحاب فرهنگ صورت می‌گیرد باید با محتوای فرهنگی قوی باشد تا با توجه به اینکه خانواده‌ها با فرزندانشان در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند بهره‌مندی لازم را ببرند.
رضا سجاد فر افزود: لازم است برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا هر روزه در پایان نمایشگاه و جشنواره، اقامه اذان و نماز از برنامه‌های روزانه باشد و برای هر روز موضوعات نقاشی کودکان نیز هدفگذاری شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول