اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تضمین کیفیت شرکت صنایع شیر ایران:

محصولات لبنی داخلی ماندگاری پایینی دارند‌

خبرگزاری فارس: مدیر تضمین کیفیت شرکت صنایع شیر ایران پگاه گفت: ماندگاری محصولات تولیدی لبنی به دلیل رعایت نشدن بهداشت شرایط کاری، بار میکروبی و نحوه توزیع پایین است.

محصولات لبنی داخلی ماندگاری پایینی دارند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، شهریار دبیریان شامگاه چهارشنبه در همایش صنایع لبنیات ایران در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ع) درباره قوانین استاندارد و کیفیت فرآورده‌های لبنی اظهار داشت: مصرف‌کننده متوجه بار میکروبی محصول نمی‌شود ولی تولیدکننده باید به این موضوع توجه کند.
وی با بیان اینکه کیفیت مواد لبنی از سه بعد مواد اولیه، حفظ کیفیت در کارخانه‌های لبنی و حفظ کیفیت تا تحویل به مشتری مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: کیفیت شیر خام از نظر ظاهری، بهداشتی و ایمنی مورد توجه است.
دبیریان با اشاره به اینکه با توجه به بیماری‌های دامی تولید شیر بسیار پر استرس است، یادآور شد: کیفیت ایمنی شیر خام مسئله مهمی است که اگر رعایت نشود بسیار خطرناک است.
وی با بیان اینکه استانداردها را باید واقع‌بینانه بنویسیم، تصریح کرد: افراد سودجو را نباید به سمت تقلب سوق داد.
دبیریان ادامه داد: وقتی استاندارد مواد لبنی اجباری است، چرا استاندارد مواد اولیه آن اجباری نیست.
وی با اشاره به اینکه نیاز است، طبق برنامه‌ریزی پنج ساله استاندارد شیر خام را مدنظر قرار دهیم، خاطرنشان کرد: در مورد استاندارد شیر خام در دامداری‌های صنعتی حرفی نیست و بیشتر بحث مربوط به دامداری‌های سنتی است.
مدیر تضمین کیفیت شرکت صنایع شیر ایران پگاه اظهار داشت: مواد شیمیایی خطرناکی که برای از بین بردن بار میکروبی شیر افزوده می‌شود که دیگر از شیر خارج نمی‌شود.
وی با بیان اینکه چرا شیر پاستوریزه در داخل کشور، 48 ساعت بیشتر ماندگاری ندارد، گفت: در صورتی‌که میانگین نگهداری آن 14 تا 21 روز است.
دبیریان خاطرنشان کرد: شیر را به بچه‌ها می دهیم که سلامتی بخش باشد و بالنده شوند.
وی افزود: هورمون‌ها، آنتی بیوتیک، فلزات سنگین و دیگر مواد از جمله مواد ‌آلوده‌کننده هستند که شیر باید از این منظر هم مورد بررسی قرار گیرد.
دبیریان با تاکید بر اینکه کارخانه‌های تولیدات لبنی باید رعایت حداقل استانداردهای ملی را مد نظر قرار دهند، یادآور شد: بعضی استانداردها به هدف نمی‌رسد.
وی با بیان اینکه نیازمند استفاده سیستم درست و نه سیستم فرمایشی در کارخانه‌ها هستیم، تصریح کرد: زنجیره سرما را در نگهداری مواد لبنی باید جدی بگیریم.
دبیریان گفت: باید تفکر استفاده از نگهدارنده‌ها را در مواد لبنی فراموش کنیم.
وی، رعایت نکردن زنجیره سرما در سطح توزیع و عرضه را بلای جان صنعت لبنیات عنوان کرد و افزود: در چند سال گذشته مسمومیت در شیرهای پاستوریزه دیده‌ نشده بود اما،کم کم این موضوع در حال بروز است و علت آن هم خاموش کردن یخچال‌ها توسط مغازه‌داران از شب تا صبح و نگهداری نامناسب محصولات پاستوریزه در مغازه‌ها است.
دبیریان ادامه داد: ماندگاری محصولات تولیدی لبنی به دلیل رعایت نشدن بهداشت شرایط کاری بار میکروبی و نحوه توزیع پایین است.
وی یادآور شد: تاثیرات منفی این موضوع ابتدا متوجه کودکان و در درجه دوم متوجه سالمندان و در نهایت متوجه سایر مصرف‌کنندگان است.
دبیریان خاطرنشان کرد: شیر خام نامنطبق باید در کارخانه لبنی معدوم شده و از کارخانه خارج نشود.
وی خواستار جلوگیری از فروش شیر خام به صورت فله شد.
انتهای پیام،/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول