اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان حمایت از مصرف کننده:

فعالان لبنی متناقض حرف می‌زنند

خبرگزاری فارس: معاون سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده با بیان اینکه آمار و اطلاعات متناقض از بزرگ‌ترین مشکلات برای تصمیم‌گیری در کشور است، گفت: فعالان لبنی متناقض حرف می‌زنند.

فعالان لبنی متناقض حرف می‌زنند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمد قبله در همایش صنایع لبنیات ایران در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: بزرگ‌ترین مشکلی که در کشور برای هر تصمیم‌گیری داریم ارائه آمار و اطلاعات متناقض است.
وی با بیان اینکه نمونه این ادعا را در این همایش مشاهده کردیم، افزود: سخنگوی دولت نیستم و در حوزه خودم صحبت می‌کنم و آمار و اطلاعات ارائه شده را نقد نمی‌کنم اما، امروز آمارهای متفاوتی در این همایش ارائه شده و دولت برای تصمیم‌گیری کدام آمار را باید مبنا قرار دهد.
معاون سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده با اشاره به اینکه اختلاف بین اتحادیه دامداران و صنایع لبنی مربوط به امسال و سال‌های گذشته نیست که دارای طلب 200 میلیارد تومانی باشد، تصریح کرد: فعالان لبنی یک حرف را به دولت اعلام نکردند.
وی ادامه داد: نماینده دامداران از صبح در این همایش صحبتی نکرده است، تناقض آماری مشکلات زیادی ایجاد می‌کند که موضوع قیمت یک بحث آن است.
قبله گفت: صنایع لبنی باید در بحث قیمت شیر خام با دامداران تفاهم  داشته باشند.
وی افزود: اتحادیه دامداران مدعی است، شیر روی دست‌شان مانده در حالی که صاحبان صنعت می‌گویند دامداران شیر را تا کیلویی 600 تومان هم به ما نمی‌فروشند، اکنون کمیته استانی برای تعیین قیمت شیر باید کدام ادعا را بپذیرد.
قبله با اشاره به اینکه حاکمیت خرده‌فروش بر تولیدکننده از سیاست‌های دولت نیست، تصریح کرد: عرضه کننده باید بهای ارائه خدمت‌اش را بگیرد نه بهای کالای تولیدی.
وی یادآور شد: بیش از 2 میلیون عرضه کننده در کشور وجود دارد که بیشتر از تولیدکننده سود دارند.
مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور نیز در این همایش اظهار داشت: سازمان دامپزشکی ایران در برنامه‌ای پنج ساله از سال 88 نسبت به طرح پایش شیر خام اقدام کرده که تا سال 92 ادامه دارد.
هادی تبرایی افزود: یک‌هزار و517 مرکز جمع آوری شیر خام در سراسر کشور وجود دارد.
وی تصریح کرد: معیار پایش شیر خام در کشور بیش از 96 درصد با معیارهای بین‌المللی مطابقت دارد.
تبرایی با بیان اینکه پایش مبحث میکروبی هنوز در کشور تدوین نشده است، گفت: این موضوع را هم باید در قالب برنامه پنج ساله در نظر گرفته شود و در این راستا اقدامات زیربنایی که مربوط به حمل و نقل شیر و نحوه جمع‌آوری است مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام،/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول