اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت حج و زیارت استان کرمانشاه:

1245 کرمانشاهی به حج تمتع اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: یک‌هزار و 245 نفر در قالب هشت کاروان شامل شش کاروان شیعه و دو کاروان اهل سنت از استان کرمانشاه به حج تمتع اعزام می‌شوند.

1245 کرمانشاهی به حج تمتع اعزام می‌شوند
 رضا نجفیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: حجاج استان در 17 و 18 مرداد ماه‌ از فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی در کرمانشاه اعزام سرزمین وحی می‌شوند.

* حجاج ایلام از فرودگاه کرمانشاه عازم حج می‌شوند
وی ادامه داد: امسال حجاج استان ایلام نیز از فرودگاه کرمانشاه عازم حج خواهند شد.
مدیرکل حج و زیارت حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: تاریخ پروازهای برگشت حجاج هنوز از سوی هواپیمایی ایران مشخص نشده است اما پیش‌بینی می‌شود آنها بعد از 34 تا 38 روز به کرمانشاه بازگردند.

* بیش از 1200 کرمانشاهی به حج تمتع می‌روند
وی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 245 نفر در قالب هشت کاروان شامل شش کاروان شیعه و دو کاروان اهل سنت از استان کرمانشاه به حج تمتع اعزام می‌شوند.
نجفیان اضافه کرد: همه ساله کارگزاران حج و زیارت قبل از تشرف به سرزمین وحی و محل نزول قرآن توفیق دیدار با مقام معظم رهبری را پیدا کرده و از فرمایشات و رهنمودهای ایشان به عنوان راهنمای سفر استفاده می‌کنند.
مدیرکل حج و زیارت حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: لذا فردا بنده نیز به اتفاق کارگزاران استان کرمانشاه به نیابت از حجاج استان به دیدار آقا می‌روم.
نجفیان افزود: در نشستی که با حجاج استان داشتیم به زائران توصیه کردیم قبل از تشرف حتما نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا و مننژیت اقدام کنند.

* 12 جلسه آموزشی برای حجاج
وی تصریح کرد: تا قبل از تشرف زائران به حج 12 جلسه آموزشی برای زائران داشتیم که 11 جلسه کاروانی و یک جلسه متمرکز به منظور آشنایی بیشتر با مناسک حج و همچنین‌ آمادگی ذهنی و روانی حجاج با سرزمین وحی بود که در سالن شهید بهشتی کرمانشاه همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) با حضور همه زائران بیت الحرام سال جاری اعم از شیعه و سنی و روحانیون کاروان‌ها و کارگزاران حج برگزار شد.
مدیرکل حج و زیارت حج و زیارت استان کرمانشاه ادامه داد: در این جلسات‌ برای زائران استان توصیه‌های لازم اجرایی درباره امنیت سفر مطرح شد.

* احداث‌ سه باب مدرسه با کمک حجاج
‌نجفیان افزود: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری پیرامون بازارگردی حجاج در عربستان پیشنهادهایی را در زمینه صرفه‌جویی در خرید و همچنین ولیمه‌ها به آنها داشتیم.
وی ادامه داد: در سنوات گذشته سه باب مدرسه توسط خیرین مدرسه‌ساز با مشارکت زائران حج عمره و تمتع احداث شد که یکی در سال 84 افتتاح شد و دو باب مدرسه دیگر امسال به بهره‌برداری رسیده است.
نجفیان اضافه کرد: لذا پیشنهاد می‌کنیم حجاج با صرفه‌جویی در این جهاد ماندگار حضوری پر‌رنگ داشته باشند تا باقیات صالحاتی برای آنها باشد.
مدیرکل حج و زیارت حج و زیارت استان کرمانشاه اظهار کرد: در همین راستا آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه و نماینده ولی فقیه در استان توصیه‌های لازم پیرامون سفر حج و مناسک آن را به حجاج ارائه داد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول