اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال؛

545 زائر چهارمحال‌و‌بختیاری به حج اعزام می‎شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌ جاری 545 زائر از این استان به سفر زیارتی حج تمتع اعزام می‏شوند.

545 زائر چهارمحال‌و‌بختیاری به حج اعزام می‎شوند
یوسف آقابزرگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این تعداد زائر در قالب سه کاروان زیارتی از این استان به سفر زیارتی حج تمتع اعزام می‎شوند.
وی از افزایش 10 درصدی کاروان‌های حج تمتع در سال‌ جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از 490 زائر به سرزمین وحی اعزام شدند.
آقابزرگی خاطرنشان کرد: تاریخ اعزام کاروان‌های حج تمتع در اواخر مهر ماه امسال انجام می‎شود.
مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به نام گذاری حج امسال به نام حج، وحدت، بیداری و مسئولیت اسلامی گفت: برنامه‌ریزی و برگزاری مراسم این عبادت عظیم سنگین‌تر و پیچیده‌تر از سال‌های گذشته است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه زائران محترم چهارمحالی مدینه بعد هستند یعنی مستقیماً وارد مکه می‌شوند و همچنین با افزایش زمان حضور این عزیزان در سرزمین وحی پیش‌بینی می‌شود پرواز حجاج از فرودگاه شهرکرد انجام شود.
آقابزرگی بر ضرورت آموزش عملی و نمادین احکام و مناسک زائرین به حجاج  استان تأکید کرد و گفت: با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی متوالی، مراحل ثبت‌نام، واریز هزینه‌ها و تشریح احکام و مناسک و مسائل بهداشتی زائران توسط روحانیون، عوامل اجرایی و پزشکان محترم کاروان‌ها انجام شده است.
وی اظهار داشت: نخستین سرزمینی که خداوند سبحان آفرید مکه مکرمه بود و اولین خانه‌ای که بر روی زمین بنا نهاد خانه کعبه بود که توسط حضرت آدم ابوالبشر (ع) احداث شد و مکه مقدس‌ترین مکانی است که خداوند تبارک وتعالی آنجا را محل نزول وحی قرار داده و قرآن را بر نبی اکرم (ص) نازل کرد.
مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری در ادامه به مسئله خمس پرداخت و گفت: همه زائران باید قبل از سفر حساب خود را تسویه کرده تا با فراق بال به این سفر معنوی رهسپار شوند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول