اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت اردبیل:

حج میدان وحدت و بیزاری از شیاطین است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت استان اردبیل گفت: اعمال و مناسک حج میدان وحدت برای امت اسلامی و تبری جستن از شیاطین روزگار است.

حج میدان وحدت و بیزاری از شیاطین است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله بیدار عصر امروز در مراسم معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت استان اردبیل اظهار داشت: در این میدان بزرگ آن چه که برای امت اسلامی مایه عزت و آبرو است این است که از دشمن درون و بیرون دوری جسته و قلب و روح خود را برای همدلی و عبودیت الهی آماده می‌کنند.
وی حج را جشن بزرگ از خود رستن و به خدا پیوستن اعلام کرد و افزود: حجاج ما نباید در مناسک حج کوچک‌ترین احساس تعلق به مال و منال دنیوی و یا منیت شخصی داشته باشند بلکه در کنگره عظیم حج، حجاج باید با وارستگی به درگاه ربوبی و آستان قدس الهی احساس نیاز کنند و با دوری از شیطان نفس و وجود خود به بزرگی و کرامت نفس و اعتقاد دست یابند.
بیدار برگزاری کنگره بزرگ حج را سالانه کمرشکن برای استکبار و مایه دلگرمی و آبرو برای امت اسلامی یاد کرد و ادامه داد: دشمنان ما امروز تلاش می‌کنند تا این میدان بزرگ جمع شدن دل‌های امت اسلامی را با نفاق و کینه‌توزی به میدان دوری از همدیگر تبدیل کنند اما غافل از آن که وحدت در ذات حرکت حج نهفته است.
این مقام مسئول به پیام سالانه مقام معظم رهبری به کنگره بزرگ حج اشاره کرد و گفت: سراسر این پیام حکمت،‌ عبرت و درس برای امت‌های اسلامی است تا با دوری از برخی ظواهر دنیوی به گونه‌ای تلاش کنند تا در کنار وحدت و برادری بتوانند به خواسته و مطلوب مورد نظر دست یابند.
وی عزیمت 97 هزار نفر زائر به حج تمتع امسال را به عنوان نمایندگان پرافتخار کشورمان یک ظرفیت بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: ‌این حضور باشکوه و با شعور می‌تواند زوایای مختلفی از ارزش‌های نظام ما را به دنیا نشان دهد.
به گزارش فارس، مسئول نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت اردبیل تصریح کرد: زائران کشورمان همیشه از جمله زائران دارای نظم و انضباط خاص و حرکت تشکیلاتی منسجم بودند که امسال حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری نیز تدارک خوبی برای حجاج ایرانی و برنامه‌های متنوع ایام حج تدارک دیده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: زائران استان اردبیل نیز در قالب شش کاروان و به ظرفیت 850 نفر دهه اول آبان ماه امسال به زیارت خانه خدا عزیمت می‌کنند تا در آیین باشکوه حج امسال حضور یابند.
بیدار خطاب به موحدان و مؤمنان به ویژه زائران امسال اضافه کرد: حج امسال حج باشکوهی به دلیل خیزش‌های اسلامی و بیداری امت اسلامی می‌باشد که امیدواریم محصول آن برای امت‌های اسلامی پرخیر و برکت باشد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول