اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تنها با اخذ مجوز صورت گیرد؛

امکان صادرات فرآورده‌های نفتی برای پالایشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس بازاریابی و فروش پالایشگاه اصفهان گفت: پالایشگاه حق صادرات مستقیم ندارد و خریداران با کسب مجوز و از طریق خرید از بورس می‌توانند فرآورده‌های نفتی را صادر ‌کنند.

امکان صادرات فرآورده‌های نفتی برای پالایشگاه‌ها
مجید شهسواری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان بیان داشت: از سال گذشته تاکنون محصولات مختلفی از جمله آیزوریسایکل که از مواد اولیه تولیدی در پالایشگاه اصفهان است، وارد بورس کالا شده و مورد معامله قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه مورد استفاده این ماده در واحدهای سازنده پارافین و ژله است، ادامه داد: وکیوم باتم vacuum bottom، که در صنایع قیرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد از دیگر فرآورده‌های نفتی پالایشگاه اصفهان بود که در سال گذشته از طریق بورس کالای اصفهان مورد مبادله قرار گرفت.
رئیس بازاریابی و فروش پالایشگاه اصفهان تصریح کرد: حلال‌های 402، 403، 406، 409، 410 و 400 که از دیگر محصولات پالایشگاه اصفهان است که همراه با دیگر فرآورده‌های نفتی این شرکت در روزهای سه‌شنبه هر هفته در بورس کالای اصفهان به فروش می‌رسد.
وی با بیان اینکه واحدهای روغن‌سازی و قیرسازی نه تنها استان اصفهان بلکه کشور نیز از محصول گوگرد پالایشگاه اصفهان تغذیه می‌شوند، اظهار کرد: پالایشگاه اصفهان کشور را از محصول گوگرد مورد نیاز خود اشباع کرده است.
شهسواری، گفت: قیمت‌گذاری محصولات شرکت نفت اصفهان برای ورود به بورس کالا از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تعیین می‌شود.
 
صنایع داخلی برای خرید فرآورده‌ها از پالایشگاه تخفیف می‌گیرند

وی با اشاره به اینکه مطابق نامه‌ای از سوی شرکت ملی فرآورده‌های نفتی ایران صنایع داخلی می‌توانند با تخفیف هشت درصدی آیزوریسایکل پالایشگاه اصفهان را خریداری کنند، گفت: عمده مشتریان پالایشگاه اصفهان از خود استان هستند و میزان تولیدات این شرکت به میزانی است که تمامی نیاز استان در این موارد را تحت پوشش قرار می‌دهد.
رئیس بازاریابی و فروش پالایشگاه اصفهان، تصریح کرد: محصول روغن پالایشگاه اصفهان مشتریان خاص خود را دارد، به گونه‌ای که شرکت نفت سپاهان و نفت پارس از مشتریان دائمی این فرآورده پالایشگاه اصفهان هستند.
وی با تاکید بر اینکه شرکت نفت اصفهان بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن کشور است، تصریح کرد: گوگرد شرکت نفت اصفهان به تمامی صنایع کشور عرضه می‌شود.
به گزارش فارس شهسواری در ادامه گفت‌و‌گو با فارس، در پاسخ به این پرسش که آیا فرآورده‌های نفتی شرکت پالایش اصفهان به صورت مستقیم از استان اصفهان صادر می‌شود، اظهار داشت: پالایشگاه اصفهان به صورت مستقیم نمی‌تواند محصولات خود را صادر کند بلکه خریداران با کسب مجوز پس از خرید از طریق بورس، قادر به فروش فرآورده‌های نفتی هستند.
انتهای پیام؛/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول