اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال؛

صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی 2 برابر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس سند چشم‌انداز توسعه و با تاکید رئیس جمهور، آذربایجان شرقی باید سهم 10 درصدی خود از صادرات غیر نفتی کشور را امسال به دو برابر افزایش دهد.

صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی 2 برابر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استاندار آذربایجان‌شرقی، صادق نجفی در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های افتصادی آذربایجان‌شرقی در پکن اظهار داشت: بر اساس سند چشم‌انداز توسعه و با تاکید رئیس جمهور، آذربایجان‌شرقی باید سهم 10 درصدی خود از صادرات غیر نفتی کشور را امسال به دو برابر افزایش دهد.
وی با اشاره به مزیت‌های منطقه آزاد ارس و راه ارتباطی آسان و نزدیک به چند کشور همجوار گفت: قابلیت‌ها و تسهیلات خوبی در این منطقه برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شده است و سرمایه‌گذاران چینی در صورت سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس شاهد برگشت سرمایه خود در عرض سه سال خواهند بود.
سفیر ایران در چین نیز در این مراسم گفت: از ابتدای امسال تاکنون حجم مبادلات تجاری کشورمان با چین از مرز 7 میلیارد دلار گذشته و با ادامه این روند پیش‌بینی می‌کنیم این میزان تا پایان سال به 40 تا 45 میلیارد دلار برسد که در مقایسه با پارسال 50 درصد افزایش می‌یابد.
مهدی صفری افزود: پس از دیدار شش سال پیش روسای جمهور دو کشور ایران و چین، حجم مبادلات تجاری دو جانبه از رشد چهار برابری برخوردار شده که این میزان دور از انتظار و بسیار بیشتر از هدف‌گذاری پیش‌بینی شده است.
وی گفت: از ابتدای امسال برای افزایش حجم تبادلات اقتصادی ایران و چین به میزان 100 میلیارد دلار، برنامه ریزی و نتایج خوبی ایجاد شده است که از جمله می‌توان به توافقنامه‌های حاصله در زمینه استاندارد، قرنطینه و گردشگری اشاره کرد.
صفری تاکید کرد: در این راستا قرارداد استاندارد از 15 اکتبر اجرایی شده و از ورود کالاهای غیراستاندارد به کشور جلوگیری می‌شود.
وی همچنین از نهایی شدن قرارداد فرنطینه کالاهای شیمیایی و گیاهی و حیوانی چینی خبر داد و گفت: از 15 آگوست هم، ایران جزو کشورهای هدف گردشگری چین قرار می‌گیرد.
در ادامه این همایش، گروه‌های کاری اعزامی از استان با ارائه 73 طرح قابل سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری، زیربنایی، صنعت و معدن، منطقه آزاد ارس، خدمات شهری و خدمات بازرگانی به ارزش 17.7 میلیارد دلار؛ در میزهای مختلف با طرف‌های چینی به صورت رو در رو به گفتگو و رایزنی پرداختند.
بیش از 150 تاجر، بازرگان و سرمایه‌گذار چینی و همچنین فعالان اقتصادی ایرانی مقیم این کشور در این همایش برای آشنایی با قابلیت‌های تجاری و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان شرقی حضور پیدا کرده بودند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول