اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احداث مخازن نفتی جدید در بندر خلیج فارس

خبرگزاری فارس: معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از احداث مخازن نفتی جدید در بندر خلیج فارس خبر داد.

احداث مخازن نفتی جدید در بندر خلیج فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، الله‌مراد عفیفی‌پور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در این ارتباط گفت: در سال جهاد اقتصادی و با هدف استفاده بیشتر از بازار سوخت رسانی در منطقه خلیج فارس و بهره‌گیری از زمینه‌های صادراتی فرآورده‌های نفتی 285 هزار مترمکعب مخزن نفتی در بندر خلیج فارس احداث می‌شود.
وی اعتبار اجرای این طرح‌ها را بیش از یک هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: از سال 83 تاکنون 33 مخزن نفتی با ظرفیتی معادل 500 هزار مترمکعب و با سرمایه‌گذاری یک هزار و 800 میلیارد ریال ساخته شده است.
عفیفی‌پور در عین حال پیش‌بینی کرد در برنامه پنجم توسعه بیش از 9 هزار و 300 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این بندر انجام شود.
وی به عملکرد این بندر در سال 90 اشاره و اضافه کرد: در پنج ماهه گذشته 740 هزار تن انواع مواد نفتی از این بندر صادر شد و همچنین 815 هزار تن سوخت رسانی به کشتی‌ها انجام گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش نشان می‌دهد.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، توسعه اشتغال پایدار، استفاده بیشتر از ظرفیت سوخت‌رسانی منطقه خلیج فارس و خدمات دهی بیشتر به کشتی‌ها را از جمله مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی مخازن جدید نفتی در این بندر عنوان کرد.
وی به دیگر برنامه‌های در دست اقدام در این بندر اشاره کرد و افزود: احداث شانتینگ یارد ریلی و همچنین اسکله 20 هزار تنی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام در این بندر مهم کشور به شمار می‌رود.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول