اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نفت:

فعال‌سازی میدان‌های نفتی مشترک در اولویت است

خبرگزاری فارس: وزیر نفت فعال‌سازی میدان‌های نفتی مشترک را در ردیف اولویت‌های برنامه این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: سرمایه‌‌گذاری‌هایی که تاکنون در این زمینه انجام شده کافی نیست.

فعال‌سازی میدان‌های نفتی مشترک در اولویت است
 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رستم قاسمی پنجشنبه در سفر به خوزستان و بازدید از مناطق عملیاتی و بررسی برنامه‌های تولید در افق پنجساله پنجم توسعه، به موضوع سرمایه‌گذاری خارجی در این صنعت اشاره کرد و اظهار داشت: متقاضیان خارجی زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش نفت پیشنهاد داده‌اند اما هدف ما این است که بیش از سقف پیش بینی شده در برنامه، متقاضی برای سرمایه‌گذاری خارجی در نفت داشته باشیم
وی با اشاره به خوزستان و جایگاه آن در اقتصاد کشور به خصوص از نظر تولید نفت افزود: حدود80 درصد نفت کشور در مناطق نفت‌خیز جنوب با محوریت استان خوزستان تولید میشود.
قاسمی تصریح کرد: شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب از شرکت‌های بزرگ تولید نفت در کشور است که باید با تقویت آن سهم تولید نفت را بالا برد.
وزیر نفت یادآور شد: خوزستان به واسطه وجود چاه‌های نفتی فراوان نقش بیبدیلی در تولید نفت و اقتصاد کشور دارد و هم اکنون 80 درصد نفت کشور در این منطقه تولید می‌شود.
وزیر نفت با بیان اهمیت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در تولید و استخراج نفت اظهار داشت: این شرکت سرچشمه و خط مقدم تولید نفت در کشور است.
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این بازدید گفت: هم اینک 45 میدان فعال مشتمل بر 60مخزن فعال با تولید بیش از سه میلیون بشکه نفت خام در مناطق نفت خیز جنوب وجود دارد.
هرمز قلاوند افزود: همچنین یکی دیگر از فعالیت‌های این شرکت استخراج گاز است که روزانه 110 میلیون متر مکعب گاز معادل 16 درصد گاز تولیدی کشور استخراج میشود.
وی با اشاره به کل پروژه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: افزون بر 750 پروژه در این شرکت تعریف شده که به طور عمده شامل پروژه‌های مرتبط با توسعه تاسیسات و پشتیبانی تولید شامل احداث و توسعه واحدهای نمک زدایی، جمع‌آوری گازهای همراه، بازرسی و تعمیر خطوط لوله و توسعه مخازن گازی هستند.
به گزارش خبرنگار فارس، رستم قاسمی صبح امروز پنج‌شنبه  از چاه شماره 6 اهواز به عنوان نخستین چاه به‌بهره‌برداری رسیده در میدان نفتی اهواز بازدید کرد.
 نفت تولیدی این کارخانه از دو سازند آسماری و بنگستان استحصال و پس از فرآورش، برای مصرف داخلی و صادرات ارسال میشود. گاز تولیدی این کارخانه نیز پس از جداسازی از نفت به کارخانه‌های گاز و گاز مایع ارسال میشود تا پس از عملیات مایع‌گیری به شرکت‌ ملی گاز ایران تحویل داده شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول