اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران:

صادرات گیاهان دارویی جایگزین صادرات نفتی میشود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی مازندران گفت: با همت و تلاش صادرات، گیاهان دارویی جایگزین صادرات نفتی می‌شود.

صادرات گیاهان دارویی جایگزین صادرات نفتی میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مصطفی مهدی نژاد ظهر امروز در کارگاه آموزشی طرح دهیار همیار که در مجتمع وزارت کشور در شهرستان ساری برگزار شد، اظهار داشت: کاشت گیاهان دارویی با همکاری کمیته امداد باعث ایجاد اشتغال در بین اقشار کم درامد جامعه می‌شود.
وی تصریح کرد: با این اقدام  زمین‌های بایر نیز با توجیه اقتصادی مناسب زیر کشت می‌رود و در حال حاضر نیز تفاهم‌نامه‌ای با مجموعه کمیته امداد منعقد شد.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران یکی از هدف‌گذاری جهاد دانشگاهی را در نقشه جامع علمی کشور روی کاشت گیاهان دارویی عنوان و خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری به این بحث توجه ویژه‌ای دارند و صادرات گیاهان دارویی می‌تواند جایگزین صادرات نفتی شود که این امر از طریق مجموعه دهیاران و خانواده کمیته امداد می‌تواند صورت گیرد.
وی با اشاره به اتصال جهاد دانشگاهی به شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: این نهاد زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند و طی ابلاغیه معظم له این نهاد باید به کارهای پژوهشی ورود پیدا و مسایل روز را با دیدگاه انقلاب فرهنگی کشف و سپس به جامعه منتقل کند.
مهدی‌نژاد تاکید کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند  با ورود به بحث‌های پژوهشی از جمله سلول‌های بنیادین توانایی انتقال راهبردی‌های علمی خود را به جامعه دارد.
 وی با اعلام اینکه جهاد دانشگاهی یک بخش خصوصی صرف نیست، تاکید کرد: جهاد یک نهاد انقلابی محسوب می‌شود که برای منافع دوستان و تضعیف دشمنان گام برمی‌دارد.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام جهاد اقتصادی خاطرنشان کرد: در سال جهاد اقتصادی حرکت همه‌جانبه و گسترده‌ای باید شکل بگیرد که فرآیند این حرکت‌های مثبت در نظام، سبب اقتدار جمهوری اسلامی می‌شود.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران یادآور شد: دوره آموزشی دهیاران در هشت شهر مازندران برنامه‌ریزی شد و آموزش 900 نفر از دهیاران تا پایان شهریور ماه سال جاری به پایان می‌رسد.
 به گزارش فارس، کارگاه آموزشی طرح دهیار همیار که طرح پایلوتی است توسط جهاد دانشگاهی و معاونت عمرانی اداره کل امور روستایی استانداری استان با حضور دهیاران منتخب استان‌های تهران، مرکزی، قم و مازندران از امروز در ساری آغاز شده و به مدت سه روز ادامه دارد.
انتهای پیام/ص20 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول