اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

مشکلات صنایع بحران زده فارس برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار فارس در نشست دو ساعته و صمیمانه با خبرنگاران بر حل مشکلات صنایع بحران‌زده استان تاکید کرد.

مشکلات صنایع بحران زده فارس برطرف می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین شنبه‌شب پس از گذشت دو ماه و هفت روز از مدت حضور خود در استان فارس در نشستی رسانه‌ای به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های فعال در این استان در زمینه‌های مختلف پاسخ گفت.

* قدردانی از خبرگزاری فارس در استان فارس
استاندار فارس گفت: انتظار نداریم روح انتقاد در رسانه‌های این استان رخت بربندد اما معتقدیم انتقادها باید مشفقانه بوده و مدیران را به سمت پیشرفت سوق دهد.
حسین صادق عابدین اظهار داشت: رسانه‌ها باید در انتقال صحیح اخبار نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند تا با همکاری بین مدیران، مردم و مطبوعات برای این استان قدم‌های با ثبات‌تری برداشته شود.
وی همچنین به تذکر خبرنگار خبرگزاری فارس در شیراز در نخستین روز از هفته دولت در زمان افتتاح طرح‌های صنعتی در شهرک صنعتی این شهر در مورد به راه افتادن تعداد بسیار خودروها پشت سر استاندار اشاره کرد و ابراز داشت: چنین نقدها و تذکرها را می‌پذیریم چراکه این رسم بی‌جهت مرسوم شده بود و به دنبال این انتقاد تذکر لازم برای برداشتن این رسم در استان فارس داده شد.
عابدین همچنین در مورد مشکلات تعاونی مسکن روزنامه‌نگاران گفت: در جریان این موضوع نیستم و تاکنون جلسه‌ای را در این زمینه نداشته‌ام.
استاندار فارس در پاسخ به دعوت نشدن خبرنگاران در برخی نشست‌ها نیز ابراز داشت: معتقدیم در برخی از جلسه‌های تخصصی نیاز به حضور تمام‌ وقت خبرنگاران نیست، چراکه حضور آنان سبب خارج شدن از بحث‌های کارشناسی و فنی جلسه شده و مدیران به جای صحبت کارشناسی شده نطق پیش از دستور می‌دهند.
وی ادامه داد: البته در جلسه‌هایی که حضور خبرنگاران ضروری باشد از آنان دعوت می‌کنیم و به همکاری آنان نیز نیازمندیم.

* کشاورزی در فارس فرصت است نه تهدید
نماینده عالی دولت در استان فارس در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد ایجاد صنایع تبدیلی و توسعه بخش کشاورزی در استان فارس گفت: کشاورزی در استان فارس را یک فرصت ارزشمند می‌دانیم و کشور نیز به آن امیدوار است.
حسین صادق عابدین بیان داشت: معتقدیم کشاورزی در این استان باید حفظ شود و همچنان در زمینه‌های مختلف ارتقا یابد.
وی در مورد صنایع بحران زده در استان فارس نیز ابراز داشت: از اواخر این هفته یا هفته آینده در جلسه‌هایی با حضور نمایندگان و مسئولان صنایع و بانک‌ها به بررسی مشکلات و حل آنها در کارخانه‌هایی که با کاهش تولید و عدم بهره‌وری مواجه شده‌اند می‌پردازیم.
وی بیان داشت: تظاهرات و راهپیمایی مقابل استانداری به طور قطع راهکار اصلی گرفتن مطالبات کارخانه‌های بحران زده نیست و این امر باید راهبردی شود.
استاندار فارس تصریح کرد: در این استان باید به دنبال صنایعی باشیم که مزیت نسبی داشته باشند و در این زمینه نیز بهترین صنایع، صنایع تبدیلی است.

* تعطیلی مغازه‌های شیرازی‌ها و مشکلات گردشگران
حسین صادق عابدین در بخش دیگری از سخنان خود به پتاسیل‌های گردشگری در استان فارس اشاره کرد و گفت: امروز برای توسعه گردشگری علاوه بر فراهم کردن شرایط توسط مسئولان نیازمند همکاری مردم در رونق و توسعه گردشگری هستیم.
عابدین ادامه داد: تعطیلی مغازه شیرازی‌ها در روزهای پنج‌شنبه و جمعه تاثیر بسزایی در کاهش خرید گردشگران و حضور پررنگ آنان در شهر گذاشته است.
وی با بیان اینکه شهر شیراز هنوز آن طور که باید و شاید توسعه نیافته است ابراز داشت: تاکنون سه جلسه با شهردار و دو جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر برگزار کردیم و فکر می‌کنیم فضای کار بسیار است که اگر همکاری شود در آینده‌ای نه چندان دور حتی شب عید شاهد تغییرات گسترده‌ای در شهر می‌شویم.
استاندار فارس با تکذیب شایعه استیضاح شهردار از سوی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر شیراز باید شرایط کار و اختیارات شهردار را بیشتر کنند تا به توسعه و عمران و آبادانی در این شهر بهتر رسیدگی شود.
رئیس شورای اداری استان فارس تصریح کرد: با تمام وجود آماده همکاری با شهرداری شیراز و در اختیار گذاشتن امکانات برای توسعه این شهر هستیم.

* بیشتر فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تعیین تکلیف شده‌اند
استاندار فارس در پاسخ به آخرین وضعیت و تعیین تکلیف سرپرستان فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در استان فارس گفت: تاکنون دو سوم سرپرستان فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تعیین تکلیف شده‌اند و به زودی فرمانداران و بخشداران دیگر معرفی می‌شوند.
حسین صادق عابدین افزود: یک تیم نیز برای شناسایی سرپرستان فرمانداری‌ها و بخشداران فعلی اختصاص داده‌ایم که در صورت تایید کارشناسان مربوطه حتی برخی از سرپرستان بخشداری‌ها ارتقا می‌یابند.
رئیس شورای اداری استان فارس همچنین به انتخابات پیش روی مجلس نهم اشاره کرد و ابراز داشت: انتظار داریم افرادی که کاندیدا هستند همان طور که جو استان جو آرامی برای انتخابات است حواشی را کم کرده و از دادن وعده‌ها به مردم که توقع آنان را بالا ببرد خودداری کنند.
صادق عابدین بیان داشت: باید طوری انتخابات در استان فارس برگزار شود که انتخاباتی سالم و با مشارکت حداکثری را به کل کشور ارائه دهیم.
وی ادامه داد: مدیرانی که این روزها کلنگ‌زنی می‌کنند نیز باید توجه داشته باشند که کلنگ‌زنی را بدون اعلام زمان بهره‌برداری به مردم و تامین اعتبار طرح قبل از آن، انجام ندهند.
استاندار فارس تصریح کرد: مدیران با این کلنگ‌زنی‌ها حق سوءاستفاده از مردم را ندارند و خبرنگاران نیز در صورت مشاهده چنین برنامه‌هایی آن را اعلام کنند.

* مصوبات دولت روی زمین نمانده است
صادق عابدین در نشست خبری خود به مصوبه‌های دولت اشاره و اظهار داشت: اعتقاد نداریم مصوبات دولت در استان روی زمین مانده است.
وی افزود: در هفته گذشته یکی از این مصوبات که طرح توسعه پالایشگاه شیراز است و چهار سال اجرای آن به تاخیر افتاده بود با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست مشکل آن برطرف شد و اجرای این طرح آغاز می‌شود.
استاندار فارس همچنین به طرح شهرک سلامت در این استان اشاره کرد و افزود: جاده دسترسی این شهرک کشیده شده و مشکل معارضان آن نیز تا حدودی برطرف شده است.
صادق عابدین ادامه داد: هفته آینده نیز با هیئت امنای این شهرک جلسه‌ای را برای تسریع در اجرای این طرح برگزار می‌کنیم و معتقدیم اجرای آن تاثیر بسزایی در جذب توریست دارد.

* برخی مدیران بدون هماهنگی از این استان رفتند
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود لازمه مدیریت صحیح را جابه‌جایی مدیران دانست و گفت: در دو ماه گذشته عده‌ای از مدیران با پست معاون استاندار به پایین بدون هماهنگی کار را ترک کردند در حالی که جایگزین نیز معرفی نکره بودند.
صادق عابدین بیان داشت: در این مدت هنوز فرصت شناسایی مدیران کم‌کار و فعال را نداشته‌ایم که البته مدیرانی که قوی کار کنند حمایت می‌شوند.
وی اضافه کرد: در این استان اگر دیدیم مدیری ضعیف است سعی می‌شود تا رفع مشکل کند و اگر نیز توانایی نداشت آن را عوض می‌کنیم.
استاندار فارس تصریح کرد: در مدیریت‌های گذشته به افراد توجه می‌شده و این در حالی است که باید نتایج کار مدیر مورد توجه قرار گیرد.

* تفکر توسعه استان با امکانات دولتی حرکت لاک‌پشتی است
صادق عابدین در بخش دیگری از نشست خود با خبرنگاران به تشریح چالش‌های پیش رو در مورد سرمایه‌گذاری در فارس اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در فارس با چالش جدی مواجه است و مشکل اصلی آن نیز فرهنگ عمومی است.
وی ادامه داد: توسعه این استان با امکانات دولتی به صورت لاک‌پشتی می‌شود و باید برای عمران و رونق در توسعه فارس سرمایه‌گذاران حمایت شوند.
استاندار فارس خاطرنشان کرد: در شیراز هنوز طرح‌های بزرگی را نداریم که توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و اجرا شود که باید مورد توجه شهرداری و شورای شهر قرار گرفته و بخش سرمایه‌گذاری را فعال کنند.
وی ادامه داد: باید چالش‌ها و مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران بررسی و آسیب‌شناسی و هر فردی که مانع سرمایه‌گذاری است به آن انتقاد شود.
صادق عابدین سرمایه‌گذار را مانند طوطی و قناری برشمرد و ابراز داشت: در صورتی که یک طوطی یا قناری پرانده شود دیگر پرندگان نیز همراه با او پرواز می‌کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول