اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد:

رفع مشکل بیمه فعالان صنایع‌دستی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی استان زنجان گفت: مشکلات بیمه فعالان صنایع‌دستی استان زنجان رفع شد.

رفع مشکل بیمه فعالان صنایع‌دستی در استان زنجان
سعید حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: هشتمین جلسه کمیته صنایع دستی استان زنجان در راستای رفع مشکلات بیمه صنعتگران و هنرمندان عرصه صنایع دستی تشکیل شد.
وی خاطر نشان کرد: جلسه هماهنگی رفع مشکلات صنعتگران صنایع دستی استان زنجان با حضور نمایندگانی از اداره کل بیمه تامین اجتماعی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، اتحادیه مسگران و اتحادیه چاقو سازان برگزار شد.
 معاون صنایع دستی استان زنجان تصریح کرد: در جلسه هماهنگی به منظور رفع مشکلات بیمه هنرمندان مقرر شد، اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان فهرست اسامی معرفی شدگان صنایع دستی را به اداره فنی و حرفه‌ای استان زنجان اعلام کند.
 وی یادآور شد: معرفی هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی به اداره فنی و حرفه‌ای به منظور صدور گواهی مهارت فنی به هنرمندان و فعالان صنایع دستی است.
حسنی ادامه داد: در جلسه هماهنگی رفع مشکلات بیمه هنرمندان اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان مقرر شده است در رابطه با معرفی اسامی ‌هنرمندان مشمول به بیمه تامین اجتماعی به منظور صدور بیمه به صنعتگران اقدام کند.
وی  با اشاره به اینکه مشکل سن مشمولان بیمه صنایع دستی و نیز متقاضیانی که مازاد 50 سال سن دارند رفع شد،‌اضافه کرد: در جلسه هماهنگی رفع مشکل متقاضیان مقرر گردید صنعتگران مازاد 50 سال به ازای هر سال مازاد سن معادل یک سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشند.
معاون صنایع دستی استان زنجان با تاکید بر اینکه هنرمندان مازاد 50 سال نیازی به پرداخت حق بیمه ندارند، افزود: مشکل بیمه متقاضیان از کار افتاده نیز در این جلسه مورد پیگیری قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه صنعتگران از کار افتاده‌ای که بعد از بیمه شدن بیماری آنها بروز کند طبق مقررات بیمه تامین اجتماعی قابل پیگیری است و می‌تواند در کمیسیون پزشکی بیمه تامین اجتماعی استان زنجان پیگیری شود.
حسنی خاطر نشان کرد: در راستای حل مشکل مربوط به عدم تطبیق عنوان و کد رشته‌های صنایع دستی در جلسه هماهنگی رفع مشکلات صنعتگران مقرر شد که اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان نسبت به معرفی متقاضیان صنایع دستی با کد و عنوان رشته‌های اعلامی به بیمه تامین اجتماعی  و اداره کل فنی و حرفه‌ای اقدام نماید.
وی به حضور گسترده و فعال صنعتگران استان زنجان در جشنواره آش‌های محلی اشاره کرد و گفت: فرهنگ اصیل و هنر بومی استان زنجان در نمایشگاه صنایع دستی جشنواره سراسری آش به نمایش در آمده بود.
معاون صنایع دستی استان زنجان با اشاره به حضور هنرمندان در نمایشگاهی که در اراک برگزار می‌شود، ادامه داد: حضور هنرمندان زنجانی در نمایشگاه سراسری کرمانشاه نیز ستودنی بود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول