اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی سمنان خبر داد:

شناسایی 46 نوع صنایع دستی در سمنان

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: 46 نوع صنایع دستی در استان سمنان وجود دارد.

شناسایی 46 نوع صنایع دستی در سمنان
جعفر صفاخواه در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دامغان اظهار داشت: صنایع دستی سفال، گلیم، جاجیم، منبت‏کاری، معرق، گره‏چینی چوب، گلیم و قلم‏کاری به عنوان صنایع دستی‏ موجود در استان سمنان بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: 4 هزار نفر گردشگر در استان سمنان به کارهای صنایع دستی فعالیت دارند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان سمنان یادآور شد: از سال گذشته تاکنون 180 نفر از صنعتگران صنایع دستی در استان سمنان بیمه شدند و پرونده 350 نفر دیگر در دست بررسی است.
وی اضافه کرد: 460 میلیون ریال اعتبار سال گذشته صرف هزینه‏های آموزشی صنایع دستی در استان سمنان شد.
صفاخواه خاطرنشان کرد: علاوه بر اختصاص اعتبار برای هزینه‏های آموزشی، 50 میلیون تومان دیگر نیز به صورت کمک‏های بلاعوض برای تجهیز و مرمت کارگاه‏های صنایع دستی اختصاص پیدا کرد.
وی به برگزاری نمایشگاه‏ها به صورت منطقه‏ای در سطح استان سمنان، فروش تولیدات صنایع دستی، احیای صنایع دستی از یاد رفته، معرفی هنرمندان برای اخذ مهر اصالت یونسکو که تاکنون دو شهر شاهرود و سمنان موفق به کسب و اخذ این مهر شده‏اند، آموزش مقدماتی و پیشرفته صنایع دستی و همکاری با دانشگاه هنر در زمینه گرایش مختلف صنایع دستی از مهم‏ترین اقدامات صورت گرفته در جهت تقویت و حمایت از هنر صنایع دستی در سطح استان سمنان یاد کرد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول