اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج خبر داد:

تاسیس رشته جنگل‌کاری در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای پوشش جنگلی بسیار مناسبی است، گفت: رشته جنگل‌داری برای نخستین بار در این استان تاسیس شده است.

تاسیس رشته جنگل‌کاری در کهگیلویه و بویراحمد
اشکبوس دهداری امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به طرح آمایش در دانشگاه‌ها اظهار داشت: بر اساس این طرح، در دانشگاه‌ها رشته‌های موردنیاز در هر استان تاسیس می‌شوند که می‌توانند نقش موثری در توسعه و پیشرفت مناطق داشته باشند.
رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج افزود: طرح آمایش باید 20 سال پیش اجرا می‌شد که اگر این اقدام انجام می‌گرفت، اکنون ورودی و خروجی فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی و منابع‌طبیعی با هم همخوانی داشت.
وی بیان داشت: در صورت اجرای این طرح، استان کهگیلویه و بویراحمد رشته‌هایی همچون باغبانی را تاسیس می‌کند که در آن سررشته دارد و در این صورت دانشجوی این رشته متناسب با نیازهای این استان تربیت شده و می‌تواند بعد از فارغ‌التحصیلی به کار مشغول شود.
دهداری ابراز داشت: امسال برای نخستین بار 30 دانشجو در رشته جنگل‌داری در دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج جذب کردیم که با پیشینه و پتانسیل این استان در پوشش جنگلی، بدون شک این اقدام نقش موثری در توسعه و بهره‌گیری از نعمت جنگل در کهگیلویه و بویراحمد خواهد داشت.
رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که آیا تحقیقات و کارهای عملی در دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج متناسب با نیازهای این استان است، عنوان کرد: سعی کردیم به ‌ویژه در مقطع فوق لیسانس، دانشجویان و پایان‌نامه‌ها را به سمت نیازهای استان از جمله کشت و زراعت گیاهان دارویی، بیماری‌های باغی و گیاهی ببریم که تا حدود زیادی در این زمینه موفق بودیم.
وی به قانون بهره‌وری اشاره کرد و ادامه داد: در این قانون به طور کامل به سئوال شما پاسخ داده و گفته که دانشگاه‌ها موظفند دانشجویانی تربیت کنند که سازمان جهاد کشاورزی بر اساس نیازها می‌خواهد و بر این اساس دانشجو باید یک ترم کامل درس عملی بخواند و کار عملی انجام دهد.
دهداری تاکید کرد: باید تلاش کرد تا این قانون به طور کامل اجرا شود زیرا در این حالت دانشجویان متناسب با نیاز استان خود در رشته‌های کاربردی درس عملی می‌خوانند و برای ورود به بازار کار به خوبی تربیت می‌شوند.
رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج تصریح کرد: علاوه بر رشته جنگل‌داری، رشته‌های نمادشناسی و اصلاح نژاد دام نیز برای نخستین بار در این استان تاسیس شده که از رشته‌های خوب و مطرح کشور و خاورمیانه هستند.
دهداری مهم‌ترین مشکل دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج را نداشتن ایستگاه‌های دامی و زمین‌های کشاورزی ملکی برای کارهای عملی دانشجویان دانست و اضافه کرد: ایستگاه‌های زراعی و دامی این دانشکده اکنون استیجاری بوده که در صورت ملکی بودن می‌توان برنامه‌ریزی درازمدت و موثرتری را برای بهبود دانش عملی دانشجویان رشته کشاورزی انجام داد.
دهداری با بیان این‌که روش‌های تحقیق و پژوهش در دنیا به‌روز و نو شده، خاطرنشان کرد: رقابت در این شرایط نیازمند تجهیزات به‌روز و نو بوده که امیدواریم بتوانیم از منابع داخلی و بیرونی دانشگاه بودجه خرید تجهیزات آزمایشگاهی را تامین کنیم.
وی وضعیت کلی دانشکده، دانش عملی و کاربردی دانشجویان، آزمایشگاه‌ها و گلخانه‌های دانشکده کشاورزی را در سطح خوبی دانست و اذعان داشت: اکنون به تناسب دانشجویان خود از امکانات خوبی برخوردار هستیم ولی توسعه آن‌ها ضروری است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول