اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشگاه بوعلی‌سینا از نظر کمی و کیفی در کشور نمونه است

متکان: استان همدان قطب دانشگاهی کشور است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وحدت و همدلی بین مسئولان استان همدان باعث شده که همدان به عنوان قطب دانشگاهی کشور مطرح شود.

متکان: استان همدان قطب دانشگاهی کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از رزن، علی‌اکبر متکان عصر امروز در مراسم افتتاح دانشکده مدیریت و حسابداری شهرستان رزن با بیان اینکه شهرستان رزن شهر شهیدپرور و عالم‌پرور است، اظهار داشت: نقش شهید مفتح در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار تأثیرگذار بوده است و شهرستان رزن به عنوان شهر شهیدپرور است که باید از همه لحاظ به این شهرستان توجه ویژه شود.
وی گفت: در استان همدان چهار دانشگاه وجود دارد که از این تعداد سه دانشگاه در دولت نهم و دهم ایجاد شده است همچنین پنج دانشکده نیز جود دارد و این آمار در مقایسه با استان‌های دیگر و با توجه به وسعت استان همدان نشانگر قطب دانشگاهی بودن استان همدان در کشور است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: وحدت و همدلی بسیار خوبی در بین مسئولان استان همدان وجود دارد و همین عامل سبب توسعه و پیشرفت این استان در زمینه دانشگاه‌ها بوده ضمن آنکه استاندار همدان و نماینده مردم رزن و برخی از نمایندگان دیگر استان همدان در مجلس حمایت‌های بسیار خوب و تأثیرگذاری را از آموزش عالی داشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا از نظر کمی و کیفی در کشور نمونه است و استان همدان در توسعه و تشکیل دانشگاه‌ها در کشور پیشتاز است.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا نیز با تقدیر از مسئولان شهرستان رزن در راه‌اندازی این دانشگاه و با بیان اینکه اگر کارهای ما خدایی باشد ماندگار خواهد شد، گفت: افزایش سرمایه اجتماعی نظام ما با اجرای عدالت ممکن خواهد شد و باید ولایتمداری به عنوان یک اصل در رأس قرار گیرد که در این صورت در همه کارها پیشرفت خواهیم داشت.
محمدعلی زلفی‌گل ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک با وحدت و همدلی که بین مسئولان وجود دارد این دانشکده رشد و ارتقا یابد و در افق چندساله به دانشگاه تبدیل شود و با توجه به اینکه این شهرستان در شاهراه اصلی قرار دارد این امکان وجود دارد و باید از این پتانسیل ملی برای توسعه شهرستان استفاده بهینه صورت گیرد.
وی اظهار داشت: در کنار توسعه دانشگاه‌ها باید در همه زمینه ها آسیب‌شناسی درستی نیز انجام شود که مبادا توسعه دانشگاهها به یک معضل تبدیل شود که در کنار این توسعه سئوالاتی نیز مطرح می شود که چرا جوانان ما بعد از فارغ التحصیلی مشکل اشتغال دارند؟ چرا درصد ازدواج بعد از فارغ‌التحصیلی کاهش پیدا کرده؟ و بسیاری از سئوالات دیگر که باید پاسخ داده شود.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: ما باید با عدالت و خدایی بودن و وحدت کارهای خود را به پیش ببریم و ولایتمداری را همیشه و در همه جا در رأس امور قرار دهیم.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا نیز تصریح کرد: دانش قدرت و برتری است و اسلام دین دانش است و در هشت سال دفاع مقدس نیز به فرموده امام خمینی(ره) که « جنگ تمام خواهد شد مسئله اصلی دانشگاه است » به مسائل علمی و دانش توجه ویژه‌ای شده است.
حجت‌الاسلام مصطفی رستمی گفت: امروزه دشمن، دین‌زدایی و علم‌زدایی را در دستور کار خود قرار داده که نمونه آن تحریم بعضی از دانشگاههای مهم کشور است که انجام شده است.
وی اضافه کرد: باید در دانشگاه‌های ما تربیت علمی همراه با تربیت دینی باشد و اگر در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های ما از نظر اخلاقی و علمی و دینی نمونه باشیم یک کار ماندگاری خواهد شد.
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم افزود: افقی که ما در شهرستان رزن در انتظار آن هستیم و در هدف ما قرار دارد تشکیل یک دانشگاه جامع است و در آینده با دانشگاه‌های استان و حتی کشور رقابت خواهیم کرد.
محمدمهدی مفتح ابراز داشت: در شهرستان رزن امکانات آموزش عالی را در بالاترین سطح فراهم خواهیم کرد و با توجه به اینکه متوسط ضریب هوشی در شهرستان رزن از متوسط ضریب هوشی در استان و کشور بالاتر است می‌توانیم توسعه و پیشرفت چشمگیری را در زمینه آموزش عالی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: شهیدان مطهری و مفتح در زمان رژیم طاغوت تلاش‌های بسیاری را در رشد و شکوفایی آموزش عالی داشته‌اند که امروزه تأثیرات آن در کشور مشاهده می‌شود.
مفتح گفت: در گذشته مشکلات جزئی را در زمینه‌های مختلف در شهرستان رزن داشتیم که با رفع آنها توانستیم در آموزش عالی نیز به اهداف خود برسیم و امروزه چندین واحد دانشگاهی مجهز در شهرستان رزن وجود دارد که در دولت های نهم و دهم با توزیع عادلانه امکانات این امر محقق شده و مجوز کارشناسی ارشد نیز برای دانشگاه پیام نور رزن نیز گرفته شده است.
رئیس دانشکده حسابداری و مدیریت شهرستان رزن نیز با بیان اینکه 41 دانشجو در این دانشکده در رشته حسابداری جذب شده است، ابراز داشت: امیدواریم با حمایت مسئولان، این دانشکده در سالهای آینده ارتقا باید و بتوانیم در رشته گرایش‌های مختلف رشته مدیریت نیز دانشجو جذب کنیم.
روح‌الله سهرابی افزود: در سال‌های آینده امیدواریم دانشجویان بیشتری را جذب کنیم که از مسئولان انتظار داریم در مورد تأمین فضای بیشتر ما را یاری کنند چرا که ایجاد این دانشکده در توسعه شهرستان رزن بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
در پایان این مراسم از برخی مسئولان که در راه‌اندازی این دانشکده که پیگیری و حمایت های لازم را انجام داده‌اند و سه خیر رزنی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شدند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول