اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نحوه حمایت نهاد رهبری دانشگاه یاسوج از تشکل‌های دانشجویی؛

ثابت: هرگونه صدای انقلاب در دانشگاه حمایت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس نهاد رهبری دانشگاه یاسوج با اشاره به نحوه حمایت از تشکل‌های دانشجویی در این دانشگاه گفت: هر تشکلی که در دانشگاه صدای انقلاب را تکرار کند مورد حمایت واقع می‌شود.

ثابت: هرگونه صدای انقلاب در دانشگاه حمایت می‌شود
حجت‌الاسلام حافظ ثابت در حاشیه نشست با دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در دانشگاه یاسوج بحث معرفت‌افزایی را که بخشی از بصیرت‌افزایی است در حوزه دانشجویی و اساتید دنبال می‌کنیم.
وی ابراز داشت: بخش هم‌اندیشی اساتید را در حوزه هم‌اندیشی اساتید که خود دفتری در دانشگاه یاسوج دارد با جدیت دنبال می‌کنیم و موضوعات مختلف در بخش‌های گوناگون به بحث گذاشته می‌شود.
رئیس نهاد رهبری دانشگاه یاسوج اضافه کرد: در این راستا کارگاه‌هایی تدارک دیده شده و بنا داریم در طول سال تحصیلی برای تغذیه فکری از طریق فضای مجازی در خدمت اساتید عزیز باشیم.
ثابت افزود: برای تحقق این موضوع نرم‌افزارهایی توسط خود دانشگاه و همچنین بسته‌های فرهنگی تدارک دیده شده از خارج دانشگاه برای استفاده در خدمت اساتید قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به تعبیر زیبای رهبری معظم انقلاب از دانشجویان به عنوان افسران جوان جبهه جنگ نرم دشمن عنوان کرد: برای بصیرت بخشی این قشر تاثیرگزار در جامعه ما نیز به سهم خود بی‌کار ننشسته و از هم‌اکنون به فکر کرسی‌های آزاداندیشی و ایجاد کارگاه‌هایی تحت عنوان عرفان‌های نوظهور هستیم. 
این مسئول در دانشگاه یاسوج در همین زمینه ادامه داد: به دلیل خطراتی که پیش روی قشر جوان و البته دانشجویان ما در رابطه با شبهات و ایده‌های آلوده‌ای که ممکن است وجود داشته باشد، جلسات مشاوره‌ای اخلاقی و اعتقادی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
ثابت به دیگر کارهای فرهنگی در دانشگاه از جمله فعالیت‌های رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: دو تیم رسانه‌ای ما در ضیافت رسانه در مشهد مقدس شرکت داشتند که تعداد هفت نفر از آن‌ها در زمینه رسانه مکتوب و هفت نفر دیگر در گروه رسانه‌های دیجیتالی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.
رئیس نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه یاسوج از نحوه فعالیت‌های این دو تیم رسانه‌ای در دانشگاه سخن گفت و افزود: قرار شد تیم رسانه‌ای با نام بچه‌های مسجد کار خود را در دانشگاه آغاز کنند و معتقدیم که اگر از گذشته تاکنون به مساجد و نماز در دانشگاه بیشتر اهمیت داده می‌شد، نتایج بهتری در زمینه‌های مختلف عاید و اهداف مورد نظر محقق می‌شد.
وی از انتخاب هدفدار ائمه جماعات در دانشگاه خبر داد و افزود: سعی ما بر این است که در دانشگاه و برای نیل به برنامه‌های خود از کسانی به عنوان ائمه جماعات استفاده کنیم که دارای طرح و برنامه بوده و نیازهای دانشجویان در موضوعات اعتقادی را برطرف کنند.
ثابت شرط موفق شدن در کارهای حوزه دینی و اعتقادی در دانشگاه را شبکه‌ای دنبال کردن برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: برای مثال اعتقاد داریم که اگر تیم رسانه‌ای ما در مسجد فعالیت می‌کند باید همزمان این فعالیت در خوابگاه نیز گسترش پیدا کرده تا همه ارکان و بخش‌های دانشگاه به صورت زنجیره‌ای در این راستا با یکدیگر همراه و همصدا باشند.  
رئیس نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه یاسوج در پاسخ به این سئوال فارس که تشکل‌های سیاسی در دانشگاه چگونه مورد حمایت قرار می‌گیرند، متذکر شد: ظرف چند ماه آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم که باید در قدم نخست برای حضور پر شور در این عرصه توان خود را به‌کار گیریم.
ثابت اذعان داشت: در دانشگاه یاسوج سعی ما بر این است که با نگاه عدالت‌محور به تشکل‌های دانشجویی نگاه کنیم و به ‌طور حتم تشکل‌هایی که در دانشگاه صدای انقلاب باشند و شعارهای اصیل انقلاب را تکرار کنند مورد حمایت قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول