اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

توسعه BRT گامی مهم در کاهش آلودگی هواست

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: توسعه خطوط BRT گام مهمی در کاهش آلودگی هوا در سطح شهر‌ها است.

توسعه BRT گامی مهم در کاهش آلودگی هواست
منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا در اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر سند راهبردی این طرح تهیه شده و به منظور ساماندهی وضعیت آلودگی هوای استان در چند فاز مختلف اجرا می‌شود.
وی به وظیفه اداره محیط زیست در راستای اجرایی شدن این طرح در سطح استان اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط موجود در استان بازنگری این طرح به این اداره واگذار شده است و مسئولان و متولیان این اداره باید به وظیفه خود در این موضوع عمل کنند.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به راهکار‌های ارائه شده در این طرح به منظور کاهش آلودگی هوا در سطح شهر‌ها، تصریح کرد: توسعه جایگاه‌های CNG و تشویق مردم به مصرف گاز و استفاده از وسایل گاز‌سوز از راهکار‌های ارائه شده در این طرح محسوب می‌شود.
وی به ضرورت کنترل صنایع آلوده‌کننده در راستای کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و ادامه داد: صنایع آلوده‌کننده باید از 50 کیلومتری شهر خارج شوند و تمام صنایع استان باید به دستگاه‌های پایش آلودگی مجهز شوند.
شیشه‌فروش با اشاره به ضرورت انجام برخی از اقدامات به منظور کنترل و ساماندهی وضعیت آلودگی هوا تاکید کرد: ایجاد فضای سبز بر اساس صنایع مهم در اطراف واحد‌های صنعتی، ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر‌ها، برگزاری مانور‌های متعدد در راستای این موضوع و افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی به شهروندان از راهکار‌های کنترل و کاهش آلودگی هوا است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر در چهارراه‌های سطح شهر نشان‌گر‌های وضعیت هوا نصب شده و مردم با مشاهده این نشان‌گر‌ها نسبت به وضعیت هوای موجود شهر مطلع می‌شوند.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان به ضرورت افزایش سیستم‌های حمل و نقل عمومی در سطح شهر‌ها اشاره کرد و گفت: توسعه خطوط BRT گام مهمی برای کاهش آلودگی هوا در سطح شهر‌ها است و تمام شهروندان باید برای حمل و نقل خود در سطح شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
وی با اشاره به راه‌اندازی خطوط BRT در اصفهان گفت: راه‌اندازی و استفاده از این خطوط، افزایش اتوبوس‌‌های موجود در سطح شهر و کاهش خودرو‌های تک سرنشین در راستای کنترل و کاهش آلودگی هوا نقش موثری دارد.
شیشه‌فروش آغاز فصل پاییز و احتمال بروز وارونگی دما در اصفهان اشاره کرد و اظهار کرد: در فصل پاییز و زمستان اصفهان با پدیده وارونگی دما مواجه می‌شود و استفاده از خودرو‌های تک سرنشین باید در سطح شهر کاهش یابد.
وی اضافه کرد: توسعه خطوط BRT و تقویت طرح زوج و فرد در سطح شهر در راستای ساماندهی این وضعیت نقش ویژه‌ای دارد.
انتهای پیام؛/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول