اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود حوادث اخیر در خطوط BRT؛

BRT را ایمن از حادثه کنید

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به حوادث اخیر تصادف در خطوط BRT ایمنی بیشتر این خطوط مورد توجه قرار گیرد.

BRT را ایمن از حادثه کنید
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی پیش‌ازظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر اصفهان به راه‌اندازی نخستین خطوط BRT در مسیر قائمیه ـ میدان آزادی، اشاره کرد و اظهار داشت: هر چند راه‌اندازی این خطوط بسیار به حمل و نقل شهری کمک کرده است، اما بحث مهم ایمنی و توجه به جلوگیری از تصادفات احتمالی در این خطوط است که باید بیش از پیش توجه شود.
وی با اشاره به حوادث اخیر در خطوط BRT  و فوت یک موتورسوار افزود: خطوط BRT  مسئولیت حمل و نقل مسافران را بر عهده دارد، اما باید تدابیری صورت گیرد که اتفاقات ناگوارتر در این خطوط کاهش پیدا کند.
نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شهروندان برای سوار شدن اتوبوس‌های خطوط BRT، دو برابر کرایه می‌دهند که این مبلغ پرداختی 100 تومان، دو برابر مبلغ قبل از راه‌اندازی خطوط است.
وی از اعضای شورای شهر خواست، نسبت به هزینه دریافتی این خطوط تجدید و این مبلغ کاهش پیدا کند.
نصر اصفهانی در ادامه به تسهیلات پرداختی به کتاب فروشی‌ها اشاره کرد و گفت: ارجاع اشتباه این لایحه به سایر قسمت‌های اداری نباید باعث تأخیر در تخصیص تسهیلات به کتاب‌فروشی‌ها شود.
نایب‌رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود به موانع موجود پلاستیکی جدا کننده در برخی خیابان‌ها اشاره کرد و گفت: در بسیاری از قسمت‌های جدا کننده خیابان این موانع دچار آسیب شده که باید دلیل این امر بررسی شود.
وی ادامه داد: دلیل این آسیب‌ها باید بررسی شود که آیا نوع جنس آسیب‌ پذیر است یا جای نصب آن اشتباه بود.
نصر اصفهانی اضافه کرد: باید به حق و حقوق شهروندی در این راستا توجه شده و به نحوی برنامه‌ریزی شود که توسط شهروندان سبب تخریب نشود.
نایب رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین از پلیس راهور شهرستان اصفهان در مدیرت ترافیک شهر در آستانه بازگشایی مدارش تشکر کرد و گف: در این مدت کاهش موثر ترافیک و نیز تخلفات و حوادث با موتورسیکلت در شهر داشته‌ایم.
وی اضافه کرد: نصب سیستم‌های صوتی در چهارراه‌ها حرکت جدیدی است که در تردد وسائل نقلیه کمک قابل توجهی داشته است.
نصر اصفهانی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به نقش مطبوعات و شفاف‌سازی و فضای نقد اشاره کرد و افزود: مطبوعات در شفاف‌سازی و کنترل مدیران نقش بسیاری دارند که انتظار می‌رود مطبوعات بدون وابستگی به این مهم بپردازند.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف مطبوعات پل ارتباطی مردم و مسئولان است، افزود: فضای مطبوعاتی استان به ویژه روزنامه‌های محلی باید به نحوی باشد که به دور از وابستگی‌های اقتصادی و مالی به وظایف خود جامه عمل بپوشاند.
نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان یکی از دلایل کاهش رغبت مردم در خریدن و خواندن مطبوعات را کم‌توجهی مطبوعات به خواسته‌های مردمی دانست.
وی از تمامی مطبوعات استان به ویژه روزنامه‌های محلی که وقایع روز را اطلاع رسانی می‌کنند خواست به مطالبات و خواسته‌های مردم بیشتر توجه و از تعریف و تمجید بی‌مورد مسئولان در رسانه‌ها پرهیز شود.
انتهای پیام؛/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول