اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تابستان امسال؛

چهارمحال‌و‌بختیاری میزبان 9.6 میلیون مسافر بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از ورود 9 میلیون و 681 هزار و 34 نفر مسافر به چهارمحال و بختیاری خبر داد.

چهارمحال‌و‌بختیاری میزبان 9.6 میلیون مسافر بود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مژگان ریاحی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین مسافران از استان‌های خوزستان، بوشهر، تهران، اصفهان، شیراز، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد به این استان سفر داشته‌اند.
وی افزود: مسافران از جاذبه‌های گردشگری سیاسرد، آبشار و تونل کوهرنگ، چشمه دیمه، پیر غار، دریاچه شلمزار، برم لردگان، کانون گردشگری و تاریخی پل زمانخان، حاشیه رودخانه زاینده‌رود و گرداب بن و سرداب رستم‌آباد در شهرستان‌های بروجن، چلگرد، فارسان،کیار، لردگان و شهرکرد و اردل بازدید داشته‌اند.
ریاحی با اشاره به اینکه این استان از نظر ارتباطی محور مواصلاتی استان‌های خوزستان، اصفهان، خرم‌آباد است، افزود: از این تعداد مسافر ورودی به استان 985 هزار و 13 نفر در هتل، مهمان‌پذیر، منازل استیجاری، ستاد اسکان  مدارس و کمپ‌های موقت این استان اقامت داشته‌اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهار محال و بختیاری ادامه داد: طی این مدت تعداد 10 نفر در گروه‌های بازرسی و نظارت از بیش 605 مورد سرکشی از مراکز اقامتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز موقت بازدید داشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری استانی چهار فصل است، تصریح کرد: این استان با داشتن هوای مطلوب و خنک در تمامی ایام سال میزبان ورود مسافران و گردشگران از سراسر کشور است.
ریاحی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته 25 طرح در بخش گردشگری و صنایع دستی اجرا شده است، گفت: در بخش گردشگری و صنعت 220 مورد اشتغال ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: در برنامه چهارم توسعه این اداره در بخش صنعت و گردشگری یک‌هزار و 100 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهار محال و بختیاری با بیان اینکه در برنامه چهارم توسعه یک‌هزار و 325 طرح در بخش گردشگری و صنایع دستی اجرایی شده است، گفت: اشتغال پیش‌بینی شده در صنایع دستی و گردشگری 2 هزار و 257 نفر بوده که از این میزان یک‌هزار و 524 اشتغال ایجاد شده است.  
ریاحی صنعت گردشگری را یک صنعت پاک برای توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه برشمرد و بیان کرد: از آنجایی که این صنعت یکی از صنعت‌های درآمدزای کشور محسوب شده رونق این صنعت تاثیر بسزایی در رشد و توسعه بیش از پیش این استان دارد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این استان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها و مناطق دیدنی چهارمحال و بختیاری، این استان قابلیت جذب گردشگر و تبدیل شدن به یکی از استان‌های مقصد گردشگری را داراست.
ریاحی اضافه کرد: برهمین اساس لازم است تا با استفاده مطلوب‌تر از ظرفیت‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها به افزایش تقاضای سفر در این استان بیش از پیش توجه شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول