اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال احمر گیلان خبر داد:

امدادرسانی به 1450 مسافر در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان از امدادرسانی به بیش از یک‌هزار و 400 نفر از مسافران و هموطنان در سه ماهه تابستان امسال خبر داد.

امدادرسانی به 1450 مسافر در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمشید محمدی صبح امروز در جلسه هلال احمر استان با اشاره به پایان اجرای طرح امداد و نجات در گیلان اظهار داشت: در سه ماهه تابستان امسال و در راستای اجرای طرح امداد و نجات ساحلی به یک‌هزار و 451 نفر از هموطنان و مسافران خدمات امدادی ارائه شد.
وی ادامه داد: این طرح در 16 پست امداد و نجات ساحلی در نقاط خطرآفرین در سواحل استان به اجرا درآمد و تعداد مذکور مسافران با مراجعه به پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر از خدمات امداد و کمک‌های اولیه و امداد و نجات هلال احمر بهره‌مند شدند.
مدیر عامل هلال احمر گیلان با اشاره به نجات چند مسافر از غرق شدن خاطرنشان کرد: در مدت مذکور 34 نفر غریق از مرگ حتمی نجات یافتند و پس از ارائه خدمات امدادی توسط امدادگران هلال احمر به حادثه دیدگان، مصدومان به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
وی به امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان به هنگام آبگرفتگی اخیر در گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: به دنبال بارش شدید باران و آبگرفتگی و جاری شدن سیل در معابر و محله‌های شهری شهرستان‌های مختلف استان امدادرسانی صورت گرفت.
محمدی، آبگرفتگی و جاری شدن سیل را در شهرستان‌های رشت، تالش، رضوانشهر، شفت، لنگرود و آستانه‌اشرفیه ذکر کرد و عنوان داشت: تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر بلافاصله به این مناطق اعزام شدند.
وی اضافه کرد: پس از ارزیابی اولیه و اعلام نتایج حاصله به مرکز 24 تیم عملیاتی متشکل از 144 نفر امدادگر جمعیت هلال احمر استان به همراه تجهیزات امدادی شامل آمبولانس، وانت، کامیونت، انواع موتور پمپ و قایق جی‌می‌نی به مناطق آبگرفته اعزام شدند و به امدادرسانی و تخلیه آب از منازل و بازگشایی معابر پرداختند.
به گفته این مسئول، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعدادی از در راه ماندگان و آسیب‌دیدگان در یک مسجد در محله جماران رشت به صورت موقت اسکان داده شدند.
وی تصریح کرد: امدادرسانی امدادگران جمعیت هلال احمر گیلان در تمام شهرستان‌های استان تا عادی شدن شرایط جوی همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول