اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه عمومی آبپخش خبر داد:

اجرای طرح کتاب مسافر در آبپخش

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه عمومی آبپخش از اجرای طرح کتاب مسافر در آبپخش خبر داد.

اجرای طرح کتاب مسافر در آبپخش
علی دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: طرح کتاب من در آبپخش اجرایی شده و شهر آبپخش فعال‌ترین کتابخانه عمومی شهرستان در طرح کتاب من است و تا کنون بالغ بر 1500 کتاب از طریق این طرح دریافت کرده‌ایم.
رئیس کتابخانه عمومی آبپخش یادآور شد: در این طرح، کتابخانه بر اساس نیازهای مراجعین اقدام به سفارش کتب و تکمیل بانک‌های اطلاعاتی کتابخانه عمومی شهر می‌کند و متقاضیان می‌توانند بر اساس ظرفیت رده علمی و اولویت‌های موجود کتب مورد نیاز خود را تهیه کرده و به صورت امانت از آن استفاده کنند.
وی افزود:‌ طرح کتابخوانان نیز حرفه‌ای از طرح‌های پرطرفداری است که توسط سازمان کتابخانه‌های عمومی کشور اجرا می‌شود و زمینه‌ساز افزایش سرانه مطالعه در گروه‌های مختلف سنی می‌شود.
دهقان خاطرنشان ساخت: در این طرح هر ماه از محتوای یک کتاب مسابقه مجازی برگزار می‌شود و به برندگان جوایز نقدی نفیس اهدا می‌شود که کتابخانه عمومی آبپخش در این طرح حضور فعال داشته است.
رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش تصریح کرد:‌ سرانه مطالعه کتاب در کشور پایین است و رهبر معظم انقلاب بارها در سخنانشان از میزان نشر و مطالعه کتاب اظهار نارضایتی کرده‌اند که می‌طلبد مسئولان فرهنگی با چاره‌اندیشی نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.
این مسئول از اجرای طرح کتاب مسافر در آبپخش خبر داد و افزود: کتابخانه عمومی شهر آبپخش با همکاری شهرداری آبپخش برای افزایش سرانه مطالعه کتاب در میان شهروندان آبپخشی در حال برنامه‌ریزی برای اجرای طرح کتاب مسافر است و در این طرح کتاب‌های موضوعی را در اختیار مسافران وسایل حمل و نقل عمومی شهرداری به صورت امانت برای مطالعه مردم قرار خواهیم داد.
دهقان ادامه داد: کتابخانه عمومی شهر آبپخش یکی از فعال‌ترین کتابخانه‌های عمومی سطح استان است و در تمامی برنامه‌های مناسبتی ضمن سال حضور فعال و مستمر دارد و فعالیت این کتابخانه در سطوح مختلف فوق‌العاده است.
وی بیان داشت: کتابخانه عمومی شهر آبپخش به صورت متقابل با دانش‌آموزان و دانشجویان آبپخشی ارتباط دارد و بسیاری از ایشان منابع تحقیقی و پژوهشی خود را از طریق طرح‌های فعال در کتابخانه عمومی شهر تامین می‌کنند.
دهقان اضافه کرد: اگر کتابخانه‌های عمومی مساجد در محلات مختلف شهر با کتابخانه عمومی شهر همکاری داشته باشند می‌توان نیاز نوجوانان و جوانان آبپخشی را در برخی موضوعات تامین کرد.
رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش تصریح کرد: کتاب‌های کمک‌آموزشی در ایام سال تحصیلی بیشترین درخواست را از میان نوجوانان و جوانان به خود اختصاص داده‌اند و کتاب‌های موجود در کتابخانه عمومی شهر پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.
دهقان گفت: در کتابخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کتاب‌های کمک‌آموزشی زیادی وجود دارد ولی به دلیل عدم فعالیت مستمر و با برنامه این کتابخانه‌ها شهروندان نمی‌توانند از آنها بهره‌ای ببرند و تنها شاهد گرد و خاک خوردن این کتاب‌ها هستیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول