اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تابستان سال جاری؛

ورود مسافر به خراسان رضوی از مرز11میلیون نفر گذشت

خبرگزاری فارس: سرپرست میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در تابستان سال جاری ورود مسافر به استان خراسان رضوی از مرز 11میلیون نفر گذشت.

ورود مسافر به خراسان رضوی از مرز11میلیون نفر گذشت
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد مجتبی رجایی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته گردشگری در هتل آبان مشهد برگزار شد اظهار داشت: در سه ماه تابستان ورود بیش از 18 میلیون و200هزار نفر در مبادی ورودی استان به ثبت رسید که از این تعداد 11 میلیون نفر را مسافران ورودی به استان به خود اختصاص دادند.
سرپرست میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آمار ورودی مسافران به استان در مقایسه با سال‌های قبل رقم قابل توجهی است.
رجایی در ادامه به آمار مسافران ورودی در شش ماهه نخست سال اشاره کرد و گفت: در شش ماه نخست سال جاری ورود بیش از 16 میلیون و 600 هزار نفر مسافر از مبادی ورودی استان ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال
گذشته با 15 میلیون و 859 هزار ورودی مسافر، از رشد پنج درصدی برخوردار بوده است.
سرپرست میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان رضوی در ارتباط با پیش بینی حضور زائران در دهه کرامت گفت: آنچه مسلم است می‌توان در ارتباط با حضور مسافران برای دهه کرامت آماری را پیش‌بینی کرد.
وی ادامه داد: در این میان و با توجه به رشد پنج درصدی حضور مسافران در شش ماهه نخست،احتمال افزایش این رقم به دلیل مناسبت‌های تقویم درنیمه دوم سال نظیر دهه کرامت،سالروز میلاد امام رضا(ع) و نیز دهه پایانی صفر وجود دارد.
وی با اشاره به حضور گردشگران بحرینی در مشهد گفت: به دلیل تحولات منطقه در سال جاری و با وجود این که بخش قابل توجه از گردشگران خارجی استان را اتباع بحرینی به خود اختصاص می دادند اما امسال شاهد توقف ورود این اتباع
به کشور هستیم.
سرپرست میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان رضوی آمار ورودی گردشگران خارجی را دقیق و کامل دانست و افزود: گردشگران خارجی به محض ورود از مبادی ورودی کشور کد تور دریافت می‌کنند که این امر سبب شده است آمار ورودی مسافران و گردشگران خارجی دقیق و بدون هرگونه شبهه‌ای باشد.
وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته گردشگری از پنجم مهرماه که همزمان با روز ملی گردشگری آغازمی شود، گفت: گردشگری پیوند دهنده فرهنگ‌ها،شعار هفته گردشگری در سال جاری به عنوان یک امر مهم در گردشگری مطرح شده است.
سرپرست میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان رضوی در تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته گردشگری گفت:
بهره‌برداری از طرح مدیریت یکپارچه خدمت‌رسانی به مسافران از جمله برنامه‌ها این سازمان در هفته گردشگری است
که در این راستا این طرح همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) در مشهد کلید می‌خورد.
وی اجرای این طرح را به منظور ارائه خدمات و نیز ساماندهی مسافرانی که بدون تور به مشهد سفر می‌کنند دانست و گفت: در این راستا امیدواریم با اجرای این طرح تا پایان سال در حدود یک میلیون مسافری را که به مشهد بدون تور سفر
می‌کنند را ساماندهی کنیم.
سرپرست میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس مقرر شده که طرح مدیریت
یکپارچه‌سازی خدمات در مدت 10سال اجرا شود که بر این اساس و تا پایان طرح امکان ارائه خدمت به حدود10میلیون نفر فراهم می‌شود.
وی اطلاع‌رسانی از مبدا، امکان ارائه خدمت به ادارات و اصناف یارانه سفرکارت،خدمات حمل ونقلی،گشت داخل شهر و نیز مدیریت ارائه خدمات تا پایان سفر و بازگشت به شهر مبدا را جمله اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح
مدیریت یکپارچه خدمات عنوان کرد.
رجائی در ادامه تشریح برنامه‌های این سازمان گفت: با توجه به همزمان شدن بخشی از هفته گردشگری با هفته کرامت، بخشی از برنامه‌های هفته گردشگری در راستای گرامیداشت این دهه برنامه‌ریزی شده است.
وی همچنین از برگزاری همایش تجلیل از خادمان عرصه گردشگری، افتتاح و گلنگ‌زنی چندین هتل در مشهد و
شهرستان‌های استان خراسان رضوی،گلباران مزار شهدای گمنام در جبل النور، گلنگ‌زنی پروژه منطقه تفریحی گردشگری اخلمد، بهره‌برداری از پایگاه اطلاع‌رسانی تربت‌جام را از دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته گردشگری عنوان کرد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول