اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی صورت گرفت؛

گشایش پنجمین نمایشگاه فرهنگی رضوی در بوشهر

خبرگزاری فارس: در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه و معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر، پنجمین نمایشگاه مشاعره رضوی در مجتمع فرهنگی هنری 9 دی بوشهر گشایش یافت.

گشایش پنجمین نمایشگاه فرهنگی رضوی در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مدیر کل فرهنگ و ارشادی اسلامی استان بوشهر و دبیر نمایشگاه صبح امروز در حاشیه این آیین گفت: این نمایشگاه در راستای ویژه برنامه‌های دهه کرامت در قالب 9 غرفه فعال با موضوعات مختلف برپا شده است.
یونس محمدی افزود: مدینه تا مرو، پنج دوره مشاعره رضوی به روایت تصویر، غرفه زائرسرا و غرفه اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی از جمله غرفه‌های این نمایشگاه است.
وی تصریح کرد: همچنین غرفه پیوند سبز از موسسه سبز با هدف حمایت تسهیلاتی از مزدوجین دهه کرامت در نمایشگاه راه‌اندازی شده است.
محمدی، غرفه‌های معرفی نوحه‌خوانان برتر، نرم‌افزار المهدی، معرفی وابستگان امام رضا (ع)، نمونه‌های تولیدات جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) شامل کتاب، نرم‌افزار و دیگر تولیدات را از دیگر غرفه‌های برپا شده در این نمایشگاه ذکر کرد.
دبیر پنجمین نمایشگاه فرهنگی هنری رضوی اضافه کرد: همچنین 100 تصویر و تابلوی خوشنویسی از خوشنویسان برتر کشور در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال بیشتر تاکید بر معرفی احادیث امام رضا (ع) و احادیث مرتبط به این بزرگوار است، این امر در دستور کار نمایشگاه قرار گرفته است. 
محمدی تصریح کرد: حس زیبایی شناسی هنر بسیار خوب و عالی می‌تواند مفاهیم بسیار مهم دوران باشکوه و طلایی دفاع مقدس را در میان اقشار مختلف مردم بویژه جوانان و دانشجویان منتشر کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: حوزه عکاسی در قالب هنرهای تجسمی می‌تواند با چاپ عکس‌های به جا مانده از دوران هشت ساله دفاع مقدس و مبارزه با صدام جنایتکار قدم بزرگ و قابل توجهی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل پس از جنگ و در میان مردم جامعه ایران بردارد.
وی در ارتباط با جشنواره مشاعره روی نیز افزود: امسال شاهد برگزاری یکی از باشکوه‌ترین جشنواره‌های مشاعره رضوی در بوشهر خواهیم بود و پیش بینی می‌کنیم جشنواره مشاعره رضوی باشکوه هرچه تمامتر برگزار و در فضای روحانی و رضوی دهه ی کرامت در سراسر ایران اسلامی بدرخشد.
محمدی گفت: کمیته‌های هفتگانه جشنواره کار خود را بخوبی پیش برده‌اند و از لحاظ فرصت و کمبود زمان در تحقق برنامه‌های مقدماتی دغدغه‌ای نداریم.
این مقام مسئول بیان کرد: در ارتباط با هیئت داوران گفت: امسال سعی شد از توانایی اساتید و چهره‌های علمی برتر استان استفاده شود و کماکان از دکتر محمد اسماعیل آذر به عنوان عضو هئیت علمی جشنواره و داور مجری بهره می‌بریم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول