اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری خبرنگار فارس از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز

خبرگزاری فارس: آغاز به کار غرفه بنیاد ختم قرآن در نمایشگاه کتاب تبریز، گشایش غرفه پاسخگویی به شبهات دینی در نمایشگاه کتاب تبریز از اخبار مهم دومین روز نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز است.

حاشیه‌نگاری خبرنگار فارس از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غرفه بنیاد ختم قرآن کریم در سالن امیر کبیر نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز آغاز به کار کرد.
بنیاد ختم قرآن کریم به منظور ترویج فرهنگ قرآن خوانی در بین آحاد مردم به خصوص جوانان وب سایتی را راه‌اندازی کرده است.
این وب سایت توسط دانشجویان و شیفتگان این کتاب الهی راهبری شده و مسلمانان  82 کشور از پنج قاره جهان در این طرح ثبت نام کرده‌اند که بیشترین آمار شرکت کنندگان از کشور ایران و سپس ایالات متحده است.
براساس این گزارش، طرح ختم قرآن کریم در سه گروه شامل دریافت 10 آیه و شرکت در ختم قرآن به صورت هر شب، دریافت یک صفحه و شرکت در ختم قرآن به صورت هر شب  و دریافت یک حزب تا چهار حزب از قرآن کریم و شرکت در ختم قرآن در یک هفته اجرا می‌شود.
انتشار سی دی «اعجاز آفرینش» حاوی تصاویری از طبیعت به همراه تفسیر آیات قرآن به چهار زبان زنده دنیا از دیگر فعالیت‌های این بنیاد است.
غرفه یاد شده در طبقه فوقانی سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز برپاست.
 
کارگاه نقاشی هنرجویان هنرستان کوثر در نمایشگاه کتاب تبریز برگزار شد
کارگاه نقاشی هنرجویان هنرستان هنرهای زیبای کوثر همزمان با نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز گشایش یافت.
در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب 10 نفر از هنرجویان هنرستان هنرهای زیبای کوثر تبریز در این کارگاه به نقاشی و طراحی با موضوع کتاب و کتابخوانی با تکنیک‌های رنگ و روغن،‌کلاژ و ‌اکریلیک پرداختند.
آثار خلق شده در طول برگزاری نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
کارگاه نقاشی هنرجویان هنرستان دخترانه کوثر مورد استقبال بازدید‌کنندگان از نهمین نمایشگاه کتاب تبریز قرار گرفته است.
 
غرفه پاسخگویی به شبهات دینی در نمایشگاه کتاب تبریز گشایش یافت
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، غرفه پاسخگویی به شبهات دینی با حضور روحانیان توانمند استان گشایش یافت.
محمد دادی اظهار داشت: روحانیون در این غرفه پاسخگوی بسیاری از شبهات دینی و سؤالات شرعی مردم متدین هستند.
وی با تاکید بر اینکه  مفاهیم دینی و شرعی می‌تواند مسائل و مشکلات روز ما را  حل کند، افزود: ایجاد مرکز  پاسخگویی به سئوالات شرعی  و دادن مجال پرسش به جوانان و هدایت صحیح آنان به سمت پاسخ‌های درست، علمی و منطقی می‌تواند موجب تقویت باورهای دینی و رفع شبهات اعتقادی شود.
وی با اشاره به تاثیر رسانه‌های گروهی در کاربردی کردن مفاهیم شرعی و دینی در زندگی اجتماعی اظهارداشت: در این راه نباید از نقش رسانه‌های نوشتاری، شفاهی و ابزار هنری غافل شد و اگر به این مسئله اهمیت بدهیم که مفاهیم دینی و شرعی وارد جامعه فرهنگی شود، راهکارهای فراوانی می‌توان در رابطه با آن ارائه داد.
غرفه پاسخگویی به شبهات دینی تا دوازدهم مهرماه جاری در سالن شهریار نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپاست.
نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با حضور یک هزار ناشر از سراسر کشور با 100 هزار عنوان کتاب تا دوازدهم مهرماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول