اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران:

100 هزار نفر از جانبازان جنگ تحمیلی شیمایی شدند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران گفت: 400 هزار نفر در دفاع مقدس به درجه جانبازی نائل شدند که 100 هزار نفر آن جانبازان شیمیایی بودند.

100 هزار نفر از جانبازان جنگ تحمیلی شیمایی شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس در همایش مسئولان و خانواده در دفاع مقدس شرکت گاز مازندران با اشاره به نقش اساسی منبر در انقلاب اسلامی بیان داشت: دشمن در تلاش است همین منبر را از ما بگیرد.
وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی گفت: روز 31 شهریور ماه 59 تمام قدرت‌های جهان علیه قدرت اسلام ایستادند و بیش از 50 کشور جهان در دفاع مقدس و به نفع عراق در مقابل ایران صف‌آرایی کردند.
گواهی با بیان اینکه پنج استان ایران به طور مستقیم در جنگ نقش داشتند، ادامه داد: 15 استان ایران به طور متناوب زیر آتش دشمن بود، 400 شهر ایران از یک تا 100 درصد در جنگ تخریب شد و 3 هزار روستای ایران در دفاع مقدس نقش کلیدی داشتند.
این مسئول همچنین با بیان اینکه 220 هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب شد، خاطرنشان کرد:400 هزار نفر در دفاع مقدس به درجه جانبازی نائل شدند که 100 هزار نفر آن جانبازان شیمیایی بودند.
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله تهران همچنین به تقدیم 3 هزار و 700 معلم شهید، 4 هزار و 500 روحانی شهید، 2 هزار و 700 پزشک و پرستار شهید و 36 هزار شهید دانش آموز در دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: دفاع مقدس به قشر خاصی تعلق ندارد و یکرنگی در دفاع مقدس موج می‌زد.
گواهی با اشاره به کمک‌های بلاعوض میلیاردی قدرت‌های استکباری به صدام در جنگ با ایران از ایمان به خدا، وحدت ملت و روحیه ایثارگری خانواده‌ها به عنوان عوامل مهم پیروزی ایران در دفاع مقدس یاد کرد و افزود: خانواده‌ها نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و اگر امروز این شجاعت و شهامت را کسب کرده‌ایم به دلیل حمایت خانواده‌ها رزمندگان بوده است.
این مسئول با تاکید بر اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه، نقش رهبری را دیگر عامل بسیار مهم پیروزی ایران در دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: 90 درصد شهدای دفاع مقدس امام(ره) را از نزدیک ندیده بودند، ولی آن قدر به امام (ره) علاقه‌مند بودند که در بررسی 50 هزار وصیتنامه شهید به تبعیت از امام (ره) و ولی فقیه زمان تاکید شده است.
وی تصریح کرد: در هیچ وزارتخانه و اداره‌ای مانند شرکت گاز مازندران برنامه‌های منسجم در برگزاری ایام‌الله ها وجود ندارد که این بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
 
* تشریح بخشی از خدمات شرکت گاز
معاون مالی و پشتیبانی شرکت گاز مازندران نیز در این مراسم ابراز داشت: اگر امروز به خود می‌بالیم و مدعی هستیم دوستان ما در بحث صنعت گاز در میان شرکت‌های گاز استانی مقام اول در گازرسانی به روستاها و مقام برتر در برخی حوزه‌ها را کسب کرده‌اند به برکت وجود و صبوری خانواده‌های کارکنان گاز مازندران بوده است.
محمد مصطفی قربانی با اشاره به وجود بیش از 800 هزار مشترک گاز طبیعی در استان افزود: 97 درصد خانوار شهری و 70 درصد خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.
وی با اشاره به حضور پیمانکار و انجام عملیات اجرایی با یک‌هزار و 800 کیلومتر لوله‌گذاری در 360 روستای استان گفت: 181 روستای مازندران در حال مطالعات فنی و امکان سنجی و 49 روستا در مرحله فراخوان مناقصه هستند.
این مسئول در پایان اذعان داشت: دو نیروگاه، 441 واحد صنعتی و 79 جایگاه سی‌ان‌جی نیز در استان زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند.
انتهای پیام/ن30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول