اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافت:

مردم و مسئولان مدیون جانبازان و ایثارگران هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافت گفت: هدف از دیدار رهبر معظم انقلاب با جانبازان این بود که مسئولان و مردم خودشان را مدیون جانبازان و ایثارگران بدانند و از زحمات آن‌ها قدردانی کنند.

مردم و مسئولان مدیون جانبازان و ایثارگران هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافت با اشاره به اهمیت حج و عمره و اینکه هفته اول ماه ذیقعده به نام هفته حج نامگذاری شده است، اظهار داشت: حج یکی از واجبات دین اسلام است که با شرایط  داشتن توان جسمی و مالی و ادامه زندگی عادی بعد از برگشت از حج واجب می‌شود.
وی گفت: فردی که شرایط حج را دارد، نباید با بهانه‌های مختلف آن را به تاخیر بیندازد و بهتر است که در جوانی این سفر روحانی انجام شود.
ابراهیمی آثار و برکات حج را فراوان دانست و ابراز داشت: تقویت دین خدا، ایجاد جوانه تقوا و روح الهی در قلب حاجی، استجابت دعا، صلح و آشتی قبل از سفر و پرداخت حق مردم و حق خدا، پاک کردن مال از حرام و پرداخت خمس و زکات ازجمله آثار حج است.
وی با بیان اینکه بررسی روش‌های وحدت بین مسلمانان و حل اختلاف و شناخت دشمن مشترک بین آن‌ها یکی از آثار مهم حج است، افزود: به همین علت هر ساله حضرت امام خمینی (ره) و اکنون هم مقام معظم رهبری پیام‌های بسیار مهمی به این کنگره جهانی مسلمانان ارسال می‌کند.
امام جمعه بافت با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: در حج حاجی نورانی می‌شود و تحولی عظیم در زندگی‌اش اتفاق می‌افتد.
ابراهیمی عنوان کرد: ظرفیت حج این است که می‌تواند زندگی فرد را هم در دنیا و هم در آخرت بهشتی کند.
 وی با اشاره به روایات معصوم (ع) ابراز داشت: اگر فردی که حج بر او واجب است، این واجب را انجام ندهد و یا وصیت هم نکند که برای او به جای آورند، اگر بمیرد با دین مسیحی و یا یهودی از دنیا رفته است.
ابراهیمی گفت: باید برای امام زمان (عج) دعا کنید و هر لحظه در فکر ایشان باشید.
وی افزود: با ظهور امام زمان (عج) عدل حاکم می‌شود، ظلم و ستم از بین می‌رود.
ابراهیمی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جانبازان قطع نخاع گفت: هدف از این دیدار این بود که مسئولان و مردم خودشان را مدیون جانبازان و ایثارگران بدانند و از زحمات آن‌ها قدردانی کنند.
وی تصریح کرد: آن‌ها جانباز شده‌اند تا این مملکت به دست بیگانگان نیفتد و فرهنگ بیگانه بر کشور حاکم نشود.
ابراهیمی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در جمله‌ای فرمودند «در نهاد و سرشت آمریکا کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی موج می‌زند»، افزود: هشت سال جنگ تحمیلی، جنایات آن‌ها در کشورهای اسلامی مثل آتش زدن منازل شیعیان بحرین و کشتارهای اخیر در یمن نتیجه این کینه دیرینه است.
وی سفر رئیس‌جمهور به نیویورک را مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت: سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا را گرامی می‌داریم.
وی همچنین روز جهانی ناشنوایان و سالمندان را تبریک گفت و در توصیه به جوانان برای سعادت دنیا و آخرت گفت: احترام به سالمندان به ویژه پدر و مادر و پدر بزرگ و مادر بزرگ بسیار تاکید شده تا جایی که قرآن در باره پدر و مادر می‌گوید «حتی یک اُف به آن‌ها نگو».
وی با اشاره به روز دامپزشکی و آغاز این هفته از 14 مهر ابراز داشت: مراقبت و مواظبت در تامین غذای سالم و پاک و نظارت شرعی و بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی کشور از وظایف مهم دامپزشکی است.
امام جمعه بافت تصریح کرد: 13 مهر روز هجرت امام خمینی (ره) از عراق به پاریس را گرامی می‌داریم.
وی روز نیروی انتظامی در هفته آینده را تبریک گفت و افزود: نیروی انتظامی حافظ امنیت جامعه است.
وی با اشاره به زحمات نیروی انتظامی به ویژه در بافت از تلاش آن‌ها قدردانی کرد.
ابراهیمی طرح نفوس و سرشماری را مهم ذکر کرد و گفت: خدمات دولت مبتنی بر جمعیت روستاها و شهرها است.
وی از مردم خواست در زمان اجرای طرح سرشماری به روستاهای خود برگردند تا آمار جمعیت آنها صحیح و حساب شده باشد.
وی با اشاره به اجلاس بیداری اسلامی در تهران و بیانات مقام معظم رهبری، ترور برهان‌الدین ربانی را نشانه خشم و کینه امریکا از اجلاس بیداری اسلامی دانست و آنها را مقصر اصلی این جنایات و ترور خواند.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول