اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی بوشهری:

حجاج ایرانی آیینه تمام نمای مسلمان انقلابی باشند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: حجاج ایرانی باید در مراسم حج ابراهیمی آیینه تمام نمای یک مسلمان انقلابی باشند.

حجاج ایرانی آیینه تمام نمای مسلمان انقلابی باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری  صبح امروز در همایش مدیران و کارگزاران حج در بوشهر با اشاره به احادیث و روایاتی از ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: پایداری دین خدا و شریعت به پایداری کعبه است.
وی افزود: حج یکی از ارکان اساسی اسلام است و حجاج و مدیران کاروان‌ها باید به تمام مسائل این سفر مهم معنوی توجه داشته باشند.در سفر حج حجاج علاوه بر زیارت کعبه، بیعت با رسول‌الله و ائمه اطهار را فراموش نکنند.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ملائکه برای کسانی که به هر دلیلی موفق به انجام سفر حج در زمان مقرر خود نمی‌شوند دعا می‌کنند تا در سال بعد به این سفر مشرف شوند.
حسینی بوشهری گفت: جایگاه و عظمت سفر حج، پذیرش دعای حاجی و دعای فرشتگان برای حجاج از جمله فضیلت‌های این سفر مهم معنوی است.
وی با اشاره به وظایف حجاج قبل از سفر حج اظهار داشت: اخلاص، قصد تقرب، استغفار، وصیت، دادن حق الناس و طلب حلالیت از افراد از جمله وظایف مهمی است که حاجی قبل از انجام سفر باید انجام دهد.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه کلاس‌های مختلف مناسک حج را باید جدی بگیرید، تصریح کرد: حجاج در این سفر اماکن مهم و تاریخی مکه و مدینه را با دقت مورد بررسی قرار دهند.
حسینی بوشهری گفت: مدیران و کارگزاران حج نیز باید در حین سفر سعه صدر داشته باشند و با نهایت مهربانی و عطوفت به حجاج خدمت کنند.آشنایی با فقه برای مدیران و کارگزاران حج نیز از ضروریاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر بهره‌گیری معنوی از اماکن مقدسه مکه و مدینه و دعا برای بستگان و نزدیکان و ... افزود:  حضور در حرمین شریفین را باید قدر بدانیم و ختم قرآن نیز به عنوان یک فضیلت مهم انجام دهیم.
حسینی بوشهری بیان کرد:  انجام طواف‌های مستحبی، حفظ عفاف و حجاب نیز از دیگر ضروریاتی است که حجاج باید مد نظر داشته باشند.
وی با اشاره به وظایف حجاج پس از بازگشت از حج گفت: حجاج باید پس از بازگشت از این سفر، از معنویت و خلوص این سفر تعریف کرده تا دیگران به انجام این سفر مشتاق شوند.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: در مراسم ولیمه نیز حجاج علاوه بر دعوت نزدیکان و خویشاوندان فقرا و نیازمندان را نیز فراموش نکنند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول