اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

اخبار برخی رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد با اطلاع‌رسانی منافات دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران با انتقاد شدید از عملکرد برخی رسانه‌ها در این استان گفت: اخبار برخی رسانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد با اطلاع‌رسانی منافات دارد.

اخبار برخی رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد با اطلاع‌رسانی منافات دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید فرج‌الله موسوی در خطبه‌ اول نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران ضمن دعوت خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار داشت: تندخویی و بد‌اخلاقی از خصلت‌های ناپسندی بوده که آثار بدی در جامعه به همراه دارد.
وی افزود: برخی ویژگی‌های انسانی را می‌توان با استفاده از علم پزشکی و علم روز به‌دست آورد.
موسوی خاطرنشان کرد: انسان‌ها می‌توانند خود را به برخی صفات و ویژگی‌های فیزیکی نزدیک کند، اما خلق و خوی و صفات روحی و روانی انسان مربوط به اراده و اختیار او است.
خطیب جمعه گچساران با اشاره به اینکه هر کس معمار و نقاش شخصیت خود است عنوان کرد: هر کسی در جامعه می‌تواند چهره زیبا و دلپذیر و دوست‌داشتنی از اخلاق خود ترسیم کرده و متصف به صفات زیبای اخلاقی شود.
موسوی با بیان اینکه از اخلاق خوب در فرهنگ دینی به محاسن و مکارم اخلاقی یاد شده است، گفت: برخی انسان‌ها به گونه‌ای ساختار روحی خود را تنظیم می‌کنند که بازتاب آن در رفتار او زشت، نا‌زیبا، نفرت‌آور و دافعه‌ساز است که از آن به سوء خلق نام برده می‌شود.
امام جمعه گچساران یادآور شد: در مجموعه میراث به جای مانده از پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) تعبیرهای گوناگونی در زمینه خوش اخلاقی به‌عنوان هدایت و بداخلاقی به‌عنوان گمراهی وجود دارد.
این مسئول با اشاره به اینکه بد‌اخلاقی پایگاه اجتماعی انسان را ویران و بی‌اعتبار می‌کند، ابراز داشت: در روایات سفارش بسیاری به حسن خلق شده و انسان را از سوء خلق به شدت پرهیز داده‌اند.
وی خوش‌اخلاقی را به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه انسانی دانست و گفت: در روایات از خوش خلقی به‌عنوان عامل رفعت و بزرگی انسانی و اجتماعی یاد شده است و در مقابل آن، از اخلاق ناپسند و سوء خلق به شدت نهی و نسبت به آن هشدار داده شده است.
خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی و سیاسی جمعه گچساران با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی بیان داشت: نظامیان و مرز‌داران ستون‌های خیمه کشور هستند و برای دفاع از مرزهای میهن اسلامی ایران فداکاری و رشادت های بسیاری انجام می‌دهند.
موسوی نیروی انتظامی را عامل حفظ نظم و امنیت روحی و روانی در جامعه دانست و بر گرامیداشت این هفته نیروی انتظامی تأکید کرد.
وی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها و فرارسیدن دهه کرامت ابراز داشت: در دین مبین اسلام سفارش بسیاری به کمک به همنوعان شده است.
این مسئول با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) از مردم خواست تا همچون حضور گسترده در کمک به مردم قحطی‌زده سومالی و دیگر کشورها، با شرکت فعال در جشن عاطفه‌ها مستمندان و نیازمندان ایرانی را نیز حمایت کنند.
وی با اشاره به هشتم مهر ماه به ‌عنوان روز جهانی ناشنوایان، هدف از این نام‌گذاری را ارتقای فرهنگ ارتباط با ناشنوایان دانست.
موسوی اضافه کرد: شیوه رفتار خانواده و جامعه با کودک ناشنوا در رشد عاطفی، سازگاری اجتماعی، آمادگی آموزش مهارت‌های زبانی و تحصیل او بسیار مهم و تعیین‌کننده است.
امام جمعه گچساران ادامه داد: خانواده و اجتماع با پذیرش واقع‌بینانه مشکل فرد ناشنوا باید در راه پرورش استعدادها و توانایی‌‌های فرد ناشنوا تلاش کنند.
این مسئول با تشکر از عملکرد رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و عوامل خبررسانی و اطلاع‌رسانی در گچساران گفت: بعضی از بداخلاقی‌های اجتماعی توسط برخی رسانه‌های بی‌نام و نشان در کهگیلویه و بویراحمد صورت می‌گیرد.
وی افزود: گاهی خبرنگاری با انتشار مطالبی کذب و غیر واقعی، افکار و اندیشه جامعه را مورد سم‌پاشی‌های خبری خود قرار می‌دهد که این موضوع هیچ‌گونه شباهتی به اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی ندارد.
موسوی در ادامه بیان داشت: در میان رسانه‌های خبری سایت‌های بی‌نام و نشانی وجود دارد که اقدام به انتشار اخبار کذب و غیر واقعی می‌کنند.
امام جمعه گچساران با اشاره به انتشار اخباری با عنوان استخدام نور چشمی‌ها در شرکت‌ نفت گچساران متذکر شد: برخی با انتشار کذب و بی‌اساس استخدام برخی افراد در آینده در شرکت نفت سبب تشویش اذهان عمومی شد.
این مسئول گفت: انعکاس خبر احتمالی و بی‌اساس استخدام در یک مجموعه مبنای حقوقی ندارد.
امام جمعه گچساران با اشاره به محدوده وسیع جغرافیایی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در چهار استان کشور ابراز داشت: افزون بر 70 درصد نفت این شرکت در بیرون از گچساران و در استان‌های هم جوار تولید می‌شود.
وی تصریح کرد: مشکلات و معضلات تولید نفت به مردم گچساران اختصاص ندارد و شهرهای همجوار گچساران نیز درگیر این مشکلات هستند.
این مسئول با طرح این سؤال که نور چشمی‌های مطرح ‌شده در این سایت‌ها چه کسانی‌ هستند، افزود: انتشار اخبار و گزارشات غیر واقعی علیه مسئولان گچساران در جذب و استخدام غیرقانونی نیرو، شایعه‌پراکنی‌های بی‌اساس توسط این رسانه‌ها بوده که هیچ‌گونه دلیل و استنادی برای اخبار کذب خود ندارند.
امام جمعه گچساران با تشکر از زحمات مسئولان، نیروها و پرسنل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران عنوان کرد: اقدامات ارزنده‌ای در این شرکت در سال 90 صورت گرفته است که با سال‌های گذشته قابل قیاس نیست.
موسوی گفت: عملکرد شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به تأئید حسابرسی، قانون و مجمع رسیده است و این تلاش‌ها برای روشن شدن افکار عمومی جامعه از طریق تریبون نماز جمعه انعکاس داده می‌شود.
خطیب جمعه گچساران خطاب به خبرنگاران این رسانه‌ها اذعان داشت: قضاوت و انتشار اخبار و گزارشات از عملکرد مسئولان باید بر اساس اطلاعات مستند صورت گیرد.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول