اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

مسئولان از رسانه‌های محلی حمایت کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: یکایک مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید از دست‌اندرکاران رسانه‌های محلی به طور گسترده حمایت همه‌جانبه به عمل آورند.

مسئولان از رسانه‌های محلی حمایت کنند
حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه انتشار نخستین روزنامه آذربایجان غربی را تبریک گفت و اظهار داشت: برای اینکه در انتشار و فعالیت رسانه‌های محلی به ویژه نخستین روزنامه این استان وقفه‌ای حاصل نشود باید مدیران استانی از جمله مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی پشتیبانی خود را از عوامل نشریه‌ها دریغ نکنند.
وی افزود: برای اینکه مطبوعات محلی از جایگاه خوبی در بین مردم و دستگاه‌ها برخوردار باشند و در ابتدای آغاز به فعالیت بر اثر فروش کم، دست‌اندکاران آنها به ناامیدی و یاس دچار نشوند باید متولیان امور به شکل مطلوب در کنار فعالان رسانه قرار بگیرند و از آنها حمایت‌های همه‌جانبه به‌ ویژه معنوی به عمل آورند.
این مسئول خاطرنشان کرد: اگر یک مسئول از متولیان نشریات مستقل حمایت نکند معلوم می‌شود که وی فرد بی‌ظرفیتی است لذا این قبیل افراد نباید در استان جایگاهی داشته باشند چرا که یک نشریه برای خدمت بیشتر و بهتر به مردم راه را برای مدیران هموار می‌کند.
وی در ادامه بیان کرد: رسانه‌های گروهی به ‌ویژه روزنامه‌ها برای پیاده شدن برنامه‌ها و سیاست‌های مسئولان در جامعه بسترسازی می‌کنند همچنین با فعالیت رسانه‌ها برای اجرای مواد قانونی و مسائل ضروری مورد نظر مدیران بسترسازی می‌شود.
ذاکر با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید عملکرد خود را در جامعه منعکس کنند، تصریح کرد: باید دستگاه‌های اجرایی از این ظرفیت به ‌وجود آمده در استان علاوه بر انعکاس عملکرد خود برای انتشار مشکلات نیز استفاده کنند تا همه شهروندان با موانع و معضل‌های موجود آشنا شوند و دست یاری به سوی دولت دراز کنند.
این مسئول ایجاد توانایی برای انتشار چندین هفته‌نامه و یک روزنامه در استان را نشان‌دهنده ظرفیت بالای اهل رسانه دانست و تصریح کرد: ورود به عرصه رسانه به ‌ویژه روزنامه بیانگر توسعه فرهنگی، اقتصادی و عمرانی آذربایجان غربی است به‌ طوری که تحقق این امر به شتاب گرفتن فرآیند توسعه هم منجر می‌شود.
ذاکر راه‌اندازی چندین نشریه را بیانگر وجود قدرت رسانه‌ای در استان برشمرد و بیان کرد: ورود به حوزه رسانه در زمینه تامین محتوا، فراهم کردن مکان مناسب و تامین منابع مالی سختی‌های زیادی به همراه دارد لذا آمادگی یک شخص برای قبول این مسئولیت ظرفیت بالای استان در حوزه رسانه را نشان می‌دهد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از همراهی و پیگیری همه اعم از مسئولان و نمایندگان مردم برای آغاز فعالیت یک روزنامه محلی قدردانی کرد و افزود: این موضوع با پیگیری و تلاش مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس محقق شد به ‌طوری که جلسات متعددی با وزیر ارشاد و مدیرکل ارشاد برگزار کردیم که همه این پیگیری‌ها منجر به صدور مجوز انتشار این روزنامه شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول