اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

تعامل پلیس با مردم در تامین امنیت یک اصل مهم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: نقش مردم در ایجاد و پایداری امنیت یک اصل مهم تلقی شده و همکاری پلیس و مردم برای تامین امنیت جامعه، ‌یک ارتباط باارزش و اثرگذار ارزیابی می‌شود.

تعامل پلیس با مردم در تامین امنیت یک اصل مهم است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در بوشهر اظهار داشت: اکنون با گذشت 3 دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، نیروی انتظامی در جامعه ما با اتخاذ رویکردی درست، با اتکا به ارزش‌های بنیادین اسلامی و پایبندی به رعایت منافع مردم و مصالح جامعه، تجربه‌ای موفق و ماندگار را در معرض داوری عموم قرار داده است.
وی افزود: پلیس خدمتگزار در کشور ما راهبرد «جامعه‌محور» را مبنای عمل خود قرار داده است.
صفایی بوشهری گفت: در این راهبرد، اساسی‌ترین عامل در تولید امنیت، خواست و مشارکت مردم است و پلیس به امنیت مردم بها و اولویتی ویژه می‌دهد، در این راهبرد، امنیت، یک فرایند است و نه یک وضعیت و بنابراین پایدار بودن آن اهمیت دارد و نه برقرار بودن آن.
امام جمعه بوشهر عنوان کرد: همچنین احساس امنیت، اولویتی بالا دارد و به آرامش روانی مردم توجه زیادی می‌شود، بدین‌منظور نقش مردم در ایجاد و پایداری امنیت یک اصل مهم تلقی شده و همکاری پلیس و مردم برای تامین امنیت جامعه، ‌یک ارتباط باارزش و اثرگذار ارزیابی می‌شود.
صفایی بوشهری یادآور شد: در واقع اگر امروز هفته نیروی انتظامی فرصتی برای بازاندیشی درباره کارکردهای پلیس قلمداد می‌شود، نمی‌توان نسبت به عملکرد موفق پلیس ایران در اتخاذ رویکردی درست و تعهد نسبت به اجرای صحیح آن بی‌تفاوت بود.
نماینده ولی فقیه در بوشهر ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به فرماندهان سخت‌کوش و کادر جان برکف نیروی انتظامی، از زحمات کارکنان این نیرو در استان بوشهر، از پاسگاه‌های مرزی گرفته تا کلانتری‌ها، پلیس راه و سایر مقرهای انتظامی تقدیر و تشکر کرد و توفیق روزافزون آنان را از خداوند بزرگ خواستار شد.
صفایی بوشهری با گرامیداشت ایثارگری‌های رزمندگان اسلام درطول هشت سال دفاع مقدس، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت شیعی در ایران یکی از عوامل حمله نظامی به کشور ما بود.
وی بیان کرد: رژیم بعث عراق فریب قدرت‌های استکباری را خورد و با خیال خام و باطل خود قصد تصرف ایران و ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی  را در سر داشت.
امام جمعه بوشهر با اشاره به سیره زندگی پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع)، ادامه داد: رزمندگان اسلام با تأسی از ظلم‌ستیزی ائمه اطهار(ع) به مصاف با دشمنان متجاوز رفتند و تا پای جان و هستی خود ایستادگی کردند.
وی  گفت: شهدای گرانقدر ما اسوه‌های اخلاق، رفتار اسلامی و انسانی بودند و این حسنات را در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نیز بروز و ظهور دادند.
نماینده ولی فقیه در بوشهرگفت: جانبازان و ایثارگران امتحان داده هستند و در حوزه کسب تجربه، تجربه دار هستند و الان نیز می‌توانند مشعلی فروزان برای هدایت مسیر جوانان در راه پایداری و حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.
وی اذعان کرد: جانبازان، ایثارگران و شهدای نظام جمهوری اسلامی ایران فارغ تحصیل دانشگاه زنده انقلاب اسلامی هستند و در تاریخ اسلام نیز کسی مانند آنان آموزه‌های دینی دفاع از اسلام را ندیده است.
صفایی بوشهری در ارتباط با کیفیت تربیت اخلاقی و دینی کودکان و نوجوانان افزود: پیامبر اکرم(ص) نسل کودکان را به رسمیت می‌شناخت، به آنان توجه و حتی با بچه‌ها بازی می‌کرد، رفتار منطقی پدر و مادر با فرزندان برای تربیت کودکان بسیار مهم است و بسیاری از اوقات ترس و بی‌ادبی کودکان ناشی از اثر سوء رفتار والدین است.
صفایی بوشهری گفت: تربیت کودکان باید در ظرف محبت صورت بگیرد و رفتار منطقی و محبت‌آمیز والدین باید تصویری صحیح و جذابی از دین اسلام باشد.
وی ابراز داشت: پدر و مادرها نباید فرزندان خود را تا زمان سن تکلیف رها کنند و بلکه باید آنان را در امور دینی تشویق کنند و حفظ ‌کردن تدریجی در تربیت امری مهم است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول