اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه:

نیروی دریایی سپاه و ارتش امنیت کامل را در خلیج فارس برقرار کرده‌اند

خبرگزاری فارس: فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: با هماهنگی نیروی دریایی سپاه و ارتش امروز در خلیج فارس، دریای عمان و بالاتر از آن امنیت کامل برقرار است.

نیروی دریایی سپاه و ارتش امنیت کامل را در خلیج فارس برقرار کرده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی رزمجو عصر امروز در همایش روز جهانی دریانوردی، اظهار داشت: واگذاری تعداد قابل توجهی موشک برای دفاع از خلیج فارس و دریای عمان به نیروی دریایی سپاه و ارتش با حضور وزیر دفاع گام مهمی در راستای ارتقای توان بازدارندگی جمهوری اسلامی است.
وی تصریح کرد: اگر دشمن کار احمقانه‌ای در ارتباط با حمله به ایران انجام دهد با پاسخ کوبنده فرزندان این ملت روبه‌رو می‌شود.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: هم‌اینک جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تاریخی و راهبردی از وضعیت و موقعیت استراتژیکی و ممتازی در خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند برخوردار است.
رزمجو اضافه کرد: هر کشوری که توانسته فراتر از مرزهای آبی خود حضور پیدا کند از ظرفیت دریا بیشتر استفاده می‌کند‌.
وی گفت: اقتدار و آمادگی نیروی دریایی سپاه و ارتش فرصتی فراهم کرده که با اطمینان کامل از وجود امنیت به فعالیت بپردازید.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه‌ اظهار داشت: حضور مقتدرانه نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس را شاهد هستیم که با روحیه شهادت‌طلبی نشات گرفته از دوران دفاع مقدس با آمادگی کامل در راستای امنیت این آبراه انجام ماموریت می‌کند.
وی یادآورشد: با توجه به اینکه در شانزدهم مرداد سال 66 در نبرد مستقیم دریادلان نیروی دریایی سپاه با ناو امریکایی در خلیج فارس ابهت و حیثیت سیاسی و نظامی آن کشور شکسته شد این امر موجب شده تا هر وقت هیئت حاکمه امریکا نقشه حمله به ایران را روی میز قرار دهند آنها به یاد آن حماسه آفرینی می‌افتند و به آرامی طرح را کنار می‌گذارند.
رزمجو با اشاره به اینکه در این نبرد یک فروند بالگرد آمریکا سرنگون شد اضافه کرد: اقتدار نظام اسلامی در دریاهای مختلف برای دوست و دشمن آشکار است‌.
امام جمعه بوشهر نیز در این آیین گفت: جغرافیای دریا دارای آیتم‌های دانش بنیان است که جز با پژوهش و تولید علم مقدور نیست که در آن فضا حرکت کرد.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری تصریح کرد: باید با ایجاد نرم‌افزار و تولید سخت‌افزار در تمامی ظرفیت‌های دریا حاکمیت مدیریتی اعمال شود.
وی ادامه داد: دریا یک مقوله دانش بنیان است که باید با دانایی پیرامون آن برنامه‌ریزی شود‌.
وی بیان کرد: در عرصه دریانوردی ایران اسلامی از موفق‌ترین کشورهای جهان در عرصه امنیت ناوگان دریایی است‌.
صفایی بوشهری اضافه کرد: باید با بهره گیری از علوم پیشرفته در تولید شناورها و ناو به سمت سوی خودکفایی در این عرصه گام برداریم.
امام جمعه بوشهر، افزود: ذخایر آبزیان دریای جنوب به‌دلیل گسترش آلاینده‌ها، صید بی‌رویه، مهاجرت گونه‌ها و ابزار غیر استاندارد کاهش پیدا کرده است که این امر مشکلاتی برای فعالان این صنعت به وجود آورده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول