اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرند:

پایداری امنیت وابسته به کارکرد نهادهای اجتماعی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زرند گفت: برقرای نظم و امنیت و پایداری آن وابسته به کارکرد نهادهای اجتماعی از جمله خانواده، آموزش و پرورش، رسانه‌ها، نهادهای حقوقی، قضایی و انتظامی است.

پایداری امنیت وابسته به کارکرد نهادهای اجتماعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زرند با اشاره به هشت مهر 60 سالرزو شهادت سرداران و امیران شهید عملیات ثامن‌الائمه (ع) اظهار داشت: در این روز در حالی که سرداران و سربازان فاتح ارتش اسلام پس از رزمی بی‌امان با بعثیان متجاوز با سرافرازی از جبهه نبرد حق علیه باطل بر می‌گشتند، هواپیمایی که آن‌ها را به تهران می‌آورد، در حوالی کهریزک دچار سانحه شد و سقوط کرد.
وی افزود: در این حادثه علاوه بر شهید شدن تعدادی از رزمندگان اسلام، فرمانده سرافراز و نامور سپاه خرمشهر، محمدعلی جهان‌آرا به همراه سرلشگر فلاحی، جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش، سرتیپ نامجو، وزیر دفاع، سرتیپ فکوری، جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش و شهید یوسف کلاهدوز، قائم‌مقام فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.
امام جمعه زرند با ا‌شاره به 13 مهر سالروز هجرت امام خمینی (ره) از عراق به پاریس در سال 57 بیان داشت:  امام راحل از آغاز شروع نهضت اسلامی، آمریکا را دشمن شماره یک ملت‌های اسلامی به ویژه مردم ایران می‌دانستند.
وی تصریح کرد: امام راحل در این زمینه می‌گوید: «چنانچه  قدرت آمریکا نبود، صدام نمی‌توانست این کار احمقانه را انجام دهد و رژیم صهیونیستی هم نمی‌توانست این کار جفاکارانه را انجام دهد و این دولت‌های اطراف خلیج فارس و امثال این‌ها هم کارهایی را انجام می‌دهند، انجام نمی‌دادند».
کرمی‌پور با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «روز نیروی انتظامی روز توجه مردم به زحمات و تلاش‌های نیروی انتظامی است»، بیان داشت: مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه علوم انتظامی فرمودند که نیروی انتظامی همواره باید هم مظهر اقتدار و نظم و هم مظهر مهربانی، رافت و رحمت در جامعه باشد.
وی با تبریک هفته نیروی انتظامی به سخت‌کوشان، تلاش‌گران و مجاهدان در راه خدا افزود: امنیت از نعمت‌های بزرگی است که خداوند به بندگانش ارزانی داشته و توسط بعضی از بندگان او در جامعه ایجاد می‌شود.
کرمی‌پور عنوان کرد: برقرای نظم و امنیت و پایداری آن وابسته به کارکرد نهادهای اجتماعی از جمله خانواده، آموزش و پرورش، رسانه‌ها، نهادهای حقوقی، قضایی و انتظامی است.
وی همچنین با اشاره به 9 مهر  روز هم‌دردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی اذعان داشت: مردم ایران همواره باید از این کودکان و نوجوانان مظلوم حمایت کنند.
کرمی‌پور با بیان اینکه 14 مهر با عنوان روز دامپزشکی نامگذاری شده است، عنوان کرد: دامپزشکان با نظارت صحیح بر دام نقش به‌سزایی در سلامت جامعه دارند.
وی به 10 مهر روز سالمند اشاره و بیان داشت: خداوند در قرآن در مورد احترام  به پدر و مادر فرمان قطعی را صادر کرده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول