اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حج و زیارت کرمان خبر داد:

16 مهر آغاز اعزام زائران کرمانی به بیت‌الله‌الحرام

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان گفت: نخستین گروه زائران کرمانی بیت‌الله‌الحرام 16 مهر ماه جاری اعزام می‌شوند.

16 مهر آغاز اعزام زائران کرمانی به بیت‌الله‌الحرام
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، روح‌الله پورشعبان پیش از ظهر امروز در جمع زائران حج تمتع سال 90 در مصلای بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان اظهار کرد: اعزام زائران کرمانی حج تمتع سال جاری از 16 مهر ماه برابر با 10 ذی‌القعده آغاز می‌شود.
وی با اشاره به افزایش 10 روزه حج تمتع سال 90، گفت: این سفر در سال جاری 40 روز در نظر گرفته شده است که مدت زمان مازاد بر سال‌های گذشته را زائران در مکه به سر می‌برند.
پورشعبان افزود: این افزایش مدت زمان سفر ناشی از شرایط فرودگاه‌های جده و مدینه به لحاظ تعمیرات فیزیکی و تجهیزاتی است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته عملیات برگشت زائران با تأخیر سه روزه انجام شد، گفت: حداقل تأخیرهای پروازهای برگشت 15 ساعت بود که مشکلاتی را برای هموطنان به وجود آورد.
پورشعبان تصریح کرد: نارضایتی‌های به وجود آمده از سوی زائران و خانواده‌های آن‌ها به مقامات سعودی گزارش شد و برای رفع این مشکل در سال جاری مدت زمان سفر را به 40 روز افزایش دادند.
وی ابراز داشت: دلیل تأخیرها نیز عدم مدیرت صحیح سعودی‌ها در فرودگاه جده و بازسازی دو ساله فرودگاه مدینه بود که امکان پرواز را از ایران می‌گرفت.
رئیس حج و زیارت استان کرمان عنوان کرد: برای سال جاری نیز مسئولان سعودی عدم امکانات سرویس‌دهی به حجم بالای زائران را اعلام کردند و طی مذاکرات رئیس سازمان حج و زیارت تصمیم گرفته شد، برای آرامش و رفاه مسافران مدت زمان تشرف را افزایش دهیم.
پورشعبان خاطرنشان کرد: افزایش سفر فرصت مغتنمی را برای زائران فراهم کرده تا از اماکن زیارتی استفاده بهتری ببرند.
وی گفت: علاوه بر اینکه زائران این فرصت را دارند تا قبل از آغاز اعمال حج آمادگی جسمی کافی را به دست آورند تا در حین اعمال و حضور در منا و عرفات، دچار مشکل نشوند.
انتهای پیام؛/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول